Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Han vil ikke være baby lenger.. Skal bare opp og se.. Blir bare kjempesur om han må ligge i armene våre, ligge på fanget osv. Men jeg er jo redd for ryggen hans.. Noen sier at vil dem selv opp, så er dem sterke nok.. Noen andre sier noe helt annet.. Men hva skal jeg gjøre da når han bare vil opp og se? Han er ganske sterk i nakken, og holdt hode tidlig selv.. Flere med sånne nysgjerrigperer? =)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har ei ekstremt sterk jente med samme problem. Hun har holdt på slik siden hun var knappe 1 mnd, men vi lot henne ikke sitte ordentlig på fanget før hun var 3 mnd - til hennes stooore frustrasjon. Nå sitter hun alene på gulvet innimellom, hun er bare 4 mnd. Tror at dersom de er sterke er det ikke så farlig, men en bør ikke la de sitte for lenge..
Lille søtnos Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Det er nok veldig vanlig at en baby etterhvert vil mer enn å ligge å se opp i taket. Jeg synes det er et sunnhetstegn at gutten din er nysgjerrig på omgivelsene. Datteren min var også slik veldig tidlig. Hun satt da på fanget vårt eller i en vippestol. Tror nok at det går helt fint. Du kan tenke deg at de som er litt ekstreme når det gjelder dette sier at babyer ikke skal sitte før de setter seg opp selv. Jenta mi på 8 mnd har akkurat begynt å sette seg opp selv. Det hadde vært helt uaktuelt å ikke la henne sitte frem til nå. Å sitte uten støtte er selvfølgelig noe annet, for det må de ha bedre balanse og mage/ryggmuskler. Mange setter jo babyene i bilstol tidlig også. Sørg for at han ligger mye, men også får sitte litt på fanget. Det er ihvertfall slik vi løste det.
manonym Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Gutten min skal også bare sitte når han er på fanget, kjekkest det så får han se så mye=) Fikk beskjed av fysio nå på 4 måneders kontrollen at så lenge man støttet de, holdt de under armene, lot de hvile inn mot magen vår osv så gikk det bra. Men de skal ikke sitte ALENE når de er så små, ikke støtte de opp med puter feks.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Tja, det spørs vel hvor sterke de er, da. Gir jeg jenta mi en liten finger setter hun seg opp selv. Jeg drar henne ikke opp, mao. Hun sitter som en påle på gulvet, balansen er helt topp. Hun er bare 4 mnd. Skal legges til at hun åler seg, ruller seg begge veier og kommer seg dit hun selv vil allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå