Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe lekegrind eller ikke. Er det mange som allerede har det, og har dere i så fall nytte av det allerede? Leser at barn ikke ser på det som et fengsel, men at de kan lære å ønske alenetid etterhvert, dvs at de gjerne sitter i lekegrinden og setter seg med ryggen til familien for å signalisere at de vil være litt for seg selv og leke. Det er jo en positiv ting vil jeg tro. Noen som har noen tips til hva man bør kjøpe i så fall?
Tussi og Maja Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Vi kjøpte lekegrind for noen uker siden. Fikk tips om at det var lurt å introdusere det tidlig, slik at de fikk assosiert det med et hyggelig sted å leke, i stedet for et sted man er "fanget". Maja ligger mye der når hun leker. Men hun liker jo at vi er i nærheten, så grinda står ved siden av sofaen. Jeg håper at lekegrinda kan være et hyggelig sted for henne å leke fremover, og ikke minst at jeg kan få gjort noe annet enn å følge med henne hele tiden når hun begynner å bevege på seg:-) Vi kjøpte BabyDan sin på BabyShop. Helt ok den, med to trinn. Dvs vi har bunnen ganske høyt nå når hun er så lita, slik at hun slipper å ligge helt nede på gulvet. Da ser hun litt mer hva som foregår rundt seg også. Når hun blir større, og begynner å krabbe/reise seg, vil vi senke bunnen til gulv-nivå. Vi tenkte det var en god ide...
Bellen^2 Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har hørt det samme som dere at det er lurt å introdusere lekegrinden tidlig slik at de får positive assosiasjoner med den, og derfor trives bedre også når de begynner å bevege seg mer. Vi har et lite plassproblem (grrr), eller så hadde nok vi også kjøpt en. Nå er jo Sebastian en veldig bedagelig fyr som hverken ruller eller beveger noe særlig på seg så vi har ikke det store problemet enda, men jeg håper virkelig at vi har flyttet før han begynenr å krabbe. Mange fine gjemmesteder og ledninger man kan tygge på der mamma ikke kommer til i en overfylt stue:/
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Jeg stemmer helt klart for lekegrind :-) Camilla har lekt i lekegrinda helt siden hun kom hjem fra sykehuset. storkoser seg oppi der. Har en uro som henger i lekegrinda også, den er superspennende synes hun. Min lekegrind er med tre nivåer. Slik at man kan senke den etterhvert som de små vokser. Er kjempefornøyd med den. Kjøpte den brukt så jeg aner ikke noe mer om den :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Hei, Ja her fikk jeg lekegrind av akupunktøren min av alle ting. Hennes barnebarn var ferdig med den. Kanskje vi også bare bør sette den opp med en gang og la henne venne seg til den. Vi bor i hus og jeg har tenkt som så at jeg får ikke gjort mye etter hvert om hun ikke kan være i grinda. Da må jeg jo fly etter henne. Tror ikke de har vondt av det nei. Hvis du ikke gidder å bruke masse penger på den så kan du sikkert finne en billig på finn.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2007 Takk for alle innspill. Da kjøpte jeg lekegrind i dag, og smarte meg tenkte ikke på at jeg ikke har plass til lekegrind i Golf'en med baby, bilstol, vogn og søster i baksetet. Uvant å ikke kunne legge ned alle seter og bare kjøre i vei. Måtte ringe til pappa og be han hente den hehe. Så bar det hjem og jeg monterte den mens pappa'n til Mia matet henne, vi lo litt av rollebyttet og synes det var helt ok. Så i morgen blir det spennende å se om hun liker den lille hulen jeg har laget for henne.
Millapril Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Vi ble også veldig inspirert av alle positive innlegg om lekegrind, så i dag skal pappan ut og kjøpe det. Gleder meg til å se hvordan det fungerer for vår lille snuppe! Kommer nok helt sikkert til å bli nyttig i lengden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå