Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og typen snakka om å få barn i vinter, og kom til at vi ville prøve i julo, og det er jo snart.. men det med barn har ikke blitt nevnt med ett ord siden i vinter. så jeg vet ikke om han fremdeles vil. han eier eget firma og har utrolig mye å gjøre for tiden og derfor kan han ha lyst til å utsette det.. men hvordan skal jeg bringe det på bane igjen? jeg har prøvd å hint litt i det siste ved å sende han linker til en side der det står hvordan man unnfanger ei jente og en annen side om en fyr som forteller hvordan han opplevde graviditeten. typen min kommenterte dem og virket ikke negativ, men så er han mann da, så det er ikke sikkert han tok hintet....

skal jeg bare plumpe ut med 'jeg vil prøve i juli' eller kanskje foreslå å ikke skaffe ny respet på p-piller når jeg går tom? har p-piller til midt i august...

hvordan gjorde dere det? og hvordan reagerte han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så kjekt at dere iallefall har en foreløpig plan mtp familieforøkelse!

Her i huset var det slik at jeg ikke ønsket å gå på pillen, dette grunnet hormonene - funket dårlig på min kropp. Vi ble enige om kondom og babycomp. Har brukt babycomp siden februar, veldig fornøyd med den!

Ellers var det slik at jeg snakket om baby/graviditet en goood stund før vi kom til enighet. Mannen var selvsagt ikke klar når jeg først var det. Han sier han er klar i julen, så vi får se!

Mitt råd er å kanskje si følgende: "Du... jeg har fire brett, dvs fire mnd med p-piller igjen. Det nærmer seg jo jul, og vi snakket om å prøve å få en liten en da...ting kan jo ta veldig lang tid også, og så er det de tablettene en må ta minst 3 mndr før e begynner å prøve da, det synes jeg er viktig å time ordentlig. Vil du at jeg skal kjøpe nye p-piller eller skal vi ta ting sånn som det kommer, ikke planlegg så mye, men se hva som skjer"?

Kanskje noe i den duren funker å si?

Lykke til! Klem fra Ine

Skrevet

takk for svar:)

men nå er problemet løst.. eller ikke løst, men jeg slipper å bringe det på bane... han spurte meg i dag hvorfor jeg driver og leser så mye om graviditet og sånn, og jeg sa jeg har lyst på en baby, og han sa at nå er det slutt på sex for hvis jeg har lyst på baby tar jeg sikkert ikke p-piller lenger. noe jeg seff gjør for jeg vil ikke lure han! så ikke noe drømmeresultat med andre ord:(

Skrevet

Da ville jeg sagt at det respekterer du, men du lurer på hvorfor han ikke er klar. Det kan du kreve å få svar på synes jeg! Synes også dere bør snakke om fremtidsplaner - når kan han ca være klar?! Lykke til! Håper du fortsetter å være her inne på bim! Klem fra Ine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...