Gå til innhold

Er dere skeptiske til å kjøpe helt ny bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke p.g.a at den taper seg i det man tar den ut av butikken, men fordi den kan ha barnesykdommer siden den er helt ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg kjøper ikke ny bil for det syns jeg er bortkasta penger rett og slett. Jeg har absolutt ikke behov for ny bil. og jeg er ikke villig til å betale på et billån i mer enn 5 år. Jeg vil ikke at lånet skal koste meg mer enn 2300 kr pr mnd. Og jeg bytter ikke ut en bil som jeg fortsatt har lån på. Da drar jeg jo bare lånet med videre til neste bil og så tuller det på seg og jeg blir aldri kvitt det.

En bil er en bruksting her i huset.

Men med tanke på barnesykdommer så vet jeg nå ikke. Trøbbel kan du få uansett. kjøper du en bil som er 5-8 år gammel (mitt prissjikt) så begynner jo slitefeilene å dukke opp. så verkstedregninger får du uansett om du kjøper ny eller brukt. Har kjøpt katta i sekken en gang (herregud for en møkkabil. Gleder meg til jeg blir kvitt den til uka).

Skrevet

Vi kjøper ny bil hvert 2. eller 3. år. Lønner seg for oss fordi vi kjøper bil til tilnærmet innkjøpspris. Da får vi ca det samme igjen når vi selger den 2 år etter. Så ingen skepsis her i gården. Men vi kjøper merker vi kjenner godt til fra før da. Hadde vært skeptisk til å kjøpe en ny bil og i et helt nytt bilmerke.

Skrevet

Vi kjøper heller en bil som er ca 2 år gammel. Da har den tapt seg i verdi men er fremdeles "ny og fin". Så da får man mye mer for pengene :-)

Enten må man beholde bilen lenge for å ikke tape på den, eller bytte ganske ofte. Vi bytter OFTE.. og har fremdels ikke tapt på en bil.

Skrevet

Om man ikke skal tape på en bil så må man jo være heldig med bilen også.

Når jeg finner en brukbar bil så kan jeg ha den i 10 år.

Men sist kjøpte jeg katta i sekken. På fire år har jeg kasta 100 000 ut av vinduet (mellomværet mellom hva den kosta og det jeg får igjen) i tillegg til endeløse verkstedsregninger.

Skrevet

Meget skeptisk ja.

De putter jo bare mer og mer elektronikk inn i bilene. Og jo mer det finnes av duppeditter og fiffige funksjoner, desto mer kan gå galt.

Og det som er så grådig synd med de fleste biler er at om en ørliten ting går galt, så slutter nesten all elektronikken å fungere før du får fikset den. Bilen sin "hjerne" er ikke god nok pr dags dato.

Har erfaring da :P Haha, vi har en mercedes. Antispinn klikket på bilen. Og da koblet abs ut. Samt at det er automatgir, og girkassen låste seg på 2. gir. Kjempekjekt. Skikkelig gøy å kjøre bilen til verksted med 2.gir i 80 sonen :P

Skrevet

Men her må jeg også legge til at det samme har de som kjøpte disse bilene som ny opplevd. ikke bare jeg som kjøpte den brukt.

Skrevet

Nei, ikke saa veldig.

Vi skal kjoepe ny bil naa....

Skrevet

ikke i hele tatt. Er jo som regel garanti. Kjøpte en nesten ny bil en gang, hvor garantien nettopp hadde gått ut. Makan til mandagsbil skal du lete lenge etter.(renault senic(?) Hadde haugevis av store utgifter på den.

Skrevet

Overhodet ikke!

Hadde jeg hatt råd, skulle jeg kjøpt meg en splitter ny bil MED garanti :)

Garanti må jo være toppers, helst 5 års garanti.

Og luksusfølelsen med å kjøre helt ny bil er jo bare herlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...