Gå til innhold

Hvorfor er dere mot ekteskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på det som en del av religionsfriheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke imot ekteskap jeg, Har det så godt i mitt ;o))

Skrevet

Ja, men jeg spurte de andre. De som er i mot. No offence.

Skrevet

Ja Jeg vet det, men det er jo tydligvis ingen andre en oss her, så da måtte jeg jo svare ;o))

Skrevet

Jeg er ikke imot ekteskap, men er ikke for heller.

Om to mennesker vil elske hverandre for resten av livet, eller om de vil ödelegge hverandre, gjör de like fullt begge deler om de er gift eller ikke.

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Jeg er gift, men ikke kirkelig. Er i mot kirkens eksluderende og dobbeltmoralistiske holdninger ihht. endel ang. ekteskap.

Gjest rock'nrollnigger
Skrevet

Hva andre gjør er deres sak. For meg er det en latterlig og krenkende ide å skulle involvere noen utover meg og den jeg er sammen med i våre interne ordninger. Ingen burde ha papir på sin pulekontrakt med meg.

Skrevet

Jeg handler mye på Nille og Jysk så jeg har liksom blitt vant til det. Ekte skap koster for mye.

Skrevet

Folk må få bedrive religiøse seremonier hvor de lover hverandre troskap så mye de lyster.

De må også få inngå juridiske avtaler med hverandre så mye de lyster.

Jeg skjønner bare ikke at de to tingene må ha noe med hverandre å gjøre.

Det offentlige har noe med hvilke juridiske forpliktelser folk ønsker å inngå avtaler om, men ikke en dritt med hvorvidt man elsker eller ikke elsker noen. Og religiøse og andre livssynsorganisasjoner kan godt ha noe med hvorvidt deres medlemmer elsker hverandre, men jeg ser ikke hvorfor de skal kunne rote seg bort i ens juridiske forpliktelser.

For ikke å snakke om hvor diskriminerende det er at staten skal gi folk spesielle juridiske rettigheter utfra hvorvidt de har lovet troskap til en annen for en offentlig godkjent instans eller ikke.

Skrevet

Jeg er mot pulekontrakt!! både offentlig og kirkelig... 8 av 10 såkalte pulekontrakter som omhandler at man skal elske og kun knulle med partneren man inngår kontrakt med ender med at den ene eller den andre partneren låner bort det kontraktfesta kjønnsorganet sitt til andre som har skrevet pulekontrakt. Så det hele ender faktisk med at kontrakten egentlig ikke betyr noen ting, så derfor er jeg så klart i mot:-)

Skrevet

Men hva med de som blir så horny av å ha en pulekontrakt da, at de bare vil pule og pule og pule og pule og pule og pule og pule den de har en pulekontrakt med og aldri låner bort det kontraktfesta kjønnsorganet sitt til andre som har skrevet pulekontrakt noen gang!!

Skrevet

Åja :-)

Skrevet

Hvis ekteskapet kun er en pulekontrakt for deg, så er det sikkert et riktig valg å være samboere, rock'nrollnigger.......

Ekteskap skal bety mer enn som så.

Skrevet

Er ikke en ektefelle en bestevenn med litt attpå?

Skrevet

Litt mer sånn ja, Lillejonas:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...