Gå til innhold

Nå er jeg høygravid og alene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble slutt mellom meg og kjæresten i går pga av hans utroskap. Han fløy rett på byen for å trøste seg med andre damer, og har allerede rota med to damer på to dager.

Nå truer han meg med å ta fra meg omsorgen fordi jeg ikke vil ha han med på fødselen. Er jeg kjip..?

Hva skal til for at han får hovedansvaret? Vi har hatt en del stygge krangeler og krasse ord siste døgnet, og han har trua med regelrett med å "hevne" seg på meg for at jeg har tatt fra han det store fødselsøyeblikket. Jeg vil jo ikke ha han der når jeg er så utrygg på han, og det ikke er oss lenger. To uker til fødsel nå, og jeg gråter og gråter...

Må jeg gi fra meg babyen annahver helg? Kan han virkelig kreve det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe grunnlag til at han skal få tatt barnet i fra deg.

Du må nok belage deg på å sende h*n til far annen hver helg etterhvert, men det anbefales ikke før fylte 1 år.

Spar på sms med truslene og blir det for ille, så anmeld han.

Lykke til med fødsel, mor og den nye sivilstatusen.

Dette kommer til å gå kjempebra.

Skrevet

han har etter det du forteller her ingen grunnlag til å få omsorgen for barnet!!!Og du er langt i fra kjip!!

Greieste løsning er nok familievernkontoret-der utenforstående sier åssen det bør være,Så dere bør vurdere det!

Lykke itl

Skrevet

nå er eg ikke alenemor selv, bare inne å sniker litt.. men jeg skjønner godt at du ikke vil ha han med på fødselen..men jeg syns at som far så har han rett til å få møte babyen sin først av alle (ytenom deg da ) ..så jeg syns du skal si han kan sitte på gangen og få komme inn når du ev er ferdig sydd ( kanskje ikke så behagelig å ligge å sprike foran han)

det er sikkert kjekt for dere begge å dele den begivenheten det fakttisk er å få et barn.. fo begge er jo like stolte av denne lille bylten..

han kan ikke ta fra deg omsorgen.. så det ordner seg skal du se

Skrevet

Faren kan ikke kreve å få ha barnet på overnatting annenhver helg. Det er dette som kalles "vanlig samvær", fordi mange ordner det slik, men det er langt fra noen rettighet. Faren (eller den som ikke har foreldreansvaret) har krav på å se barnet, men det er det.

Når du ikke signerer på at dere skal ha delt foreldreansvar, så har du ansvaret alene. Og da er det ditt ansvar å gjøre det som er best for barnet. I de tilfellene der foreholdet har tatt slutt før barnet er født, kommer det jo mye an på hvor mye faren stiller opp.

Jeg tror "vanlig samvær" vanligvis praktiseres av dem som har vært i et forhold også etter at barnet ble født.

Gjest marie-s
Skrevet

Ta med deg noen du stoler på og som du vet støtter deg på fødselen du, for som de fleste andre sier så kan han tydligvis ikke mye om lover og regler om han truer med å ta fra deg hovedomsorgen.

Jo på sikt må du nok regne med helgesamvær, men det er ennå langt opp og frem så ikke gå og tenk på det der nå.

Hva som skal til for at han får hovedansvaret? Hmm...tror nok ikke fedre helt har kortene på sin side der ennå. I noen tilfeller burde kanskje far fått hovedomsorgen da snakker man om tilfeller der mor er narkoman, ekstremt psykotisk og ikke i stand til å ta seg av et barn men det skal litt til for å bevise det, desverre i noen tilfeller. Så som du skjønner det skal litt til for at han skal få hovedansvaret.

Vet dette nok er en tung tid for deg, men tenk, snart har du et lite barn der og da får du helt andre ting og tenke på. Lykke til

Skrevet

han får IKKE tatt fra deg babyen. det får han ALDRI, med mindre det er en EKSTREMT god grunn for det.

jeg har følt på det du føler på nå, å det er ikke noe godt!

ta en titt på denne :-)

http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733&PHPSESSID=dd347da0279ac6917c6634b87b02bd60

ikke ta han med om det ikke føles rett for deg. det er tross alt du som skal føde. å det er jo en ganske privat ting. men som tidligere nevnt her så burde jo han få se babyen rett etter på. å selv om du ikke tror det nå så kommer du til og bli glad for og se hvor stolt han er når han ser babyen deres for første gang :-)

om det blir for ille så anbefaller jeg deg og ta han med på familieværnkontoret. de er flinke!

bare send en pm om du ønkser.

lykke til

Skrevet

Han har faktisk samværsrett, og det lønner seg ikke for henne å nekte han samvær.

Men overnatting er det lenge til bør gjennomføres.

Nekter mor, og far tar det til retten, kan det være at det er han som får omsorgen.

Det er ingen selvfølge at mor får det lenger.

Så det bør nok dere som nekter far å se barnet ha i bakhodet

Jeg hadde ikke noe forhold til BF etter fødsel, men han har da "vanlig" samvær sammen med han for det.

Skrevet

du er ikke kjip om du velger å ikke ha han med på fødselen! og han kan ikke kreve å ta fra deg barnet pga det. men når babyen kommer har han krav på samvær. kanskje vanskelig i begynnelsen, men tenk på at barnet må bli kjent med pappaen sin også, selv om du synes han er en drittsekk. på sikt vil det være deilig for deg å kunne ha avlastning av far. i begynnelsen vil ikke overnatting være aktuelt, det anbefale de ikke før barnet er ett år (men her har barnet begynt med helgesamvær, er nå 11 mnd) kontakt familievern kontoret! prøv å slapp av så mye som mulig de siste ukene før babyen kommer, blir nok å gjøre! lykke til videre, du vil klare deg helt fint. det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere, klisje- men virkelig sant, snakker av erfaring!

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...