Gå til innhold

Hvordan håndterer dere "intime" episoder med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg skal ha muligheten til en dusj på morgenen må jeg ha barna med meg når sambo er i nordsjøen, ellers må jeg vente til de sover lur eller til kvelden. De siste dagene har frøken Dings blitt obs på at jeg har en stripe med hår et sted mellom bena, og skal stadig ta på den og vite hva det er.

Jeg står der med shampoo i håret og aner fred og ingen fare når jeg plutselig kjenner en finger og to på steder de ikke hører hjemme, og blir jo litt "flau"... Jeg vet jo at det ikke skal være flaut, og jeg tar liksom bare et steg bakover og sier at "ja, det er hår. Nå må du snu deg så jeg får vaske deg". Hehe, føler det blir så teit!

Så, what to do? Hvordan lære henne at nakenhet er normalt, men at man ikke trenger å ta på hverandre? Jeg tar jo på henne, både i dusjen og ved bleieskift...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det er mamma sin og det er ikke snilt å ta på den"

Hehe, aner ikke, blir like satt ut selv når 4-åringen min kommenterer ting og tang på kroppen min.

Skrevet

Sier " denna er mamma sin, du har din egen du..." sier jeg og retter oppmerksomheten hennes et annet sted...

Skrevet

Det slipper heldig vis vi for vi har en gutt som er heeelt opphengt i navler! lol! Men vi får ofte en finger inn i navelen, da! hehe

Skrevet

Vi bruker og si at det er "privat".

Småen har vært litt puppefiksert i forbindelse med amming av lillemor.

Har forklart at puppen er til at babyen skal få melk, men at det utenom det er privat og at han ikke bare kan dra opp genseren på gud og hverman for å se.

Skrevet

Hehe....jeg pleier å si "nei, ikke røre, det er mamma sin". Da svarer snupp "maaaaamma sine saaaaker, ikke røre!" Hehe... :o)

Skrevet

Bare vent til hun skal fortelle om hvordan du ser ut, eller hvor hun hadde fingeren ute blandt folk. I køen på Rema f.eks. Det er da det virkelig blir morsomt:)

Skrevet

hehe

Gutta mine har spurt og gravd masse. Men aldri tatt på da, hehe.

Vel, jeg svarer ærlig hva det er og så er det ikke noe mer snakk om det. menn har tisselur, damer har tissehøne. Barn har uten hår og voksne har med hår.

Barn får ikke ta på voksne. Voksne kan ta på barna når de f.eks skal hjelpe dem å vaske seg, men ellers ikke.

Vil påstå vi har et åpent og greit forhold til dette og når de har fått svar på det de har lurt på, så har de vært ferdig med "saken".

Skrevet

hehehe min og er en plukkeguri uten like, på puppene, inni navnlen og diverse andre steder han helst ikke skal plukke...om pappaen går naken forbi så hører vi bare ÅÅÅH også løper han etter for å rive litt i den*ler* heldigvis har pappaen blitt litt obs på dette når man hører reaksjonen fra småtten...navlen er nå så som så, men hjelpes det gjør aua med de bitte små fingrene og de sylskarpe neglene*grøsse*

ang nedentil så sier jeg bare at mamma har jentetiss mens du har guttetiss, da studerer han oss begge...men er like kjapp igjen siden min tydeligvis ser litt annerledes ut;o)

Skrevet

Jeg har også hatt et par fingre et sted hvor de ikke hører hjemme, og da har jeg bare sagt at, det er mamma sin. Det har skjedd bare en gang da, så har ikke behøvd å gjøre noe mer ut av det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...