erica_ Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Er litt treg av meg med å skrive min historie, men har vært så opptatt med å kose med litj tuppa. Hadde egentlig termin 17 april, men tuppa hadde virkelig ikke tenkt å komme da. Gikk å ventet å ventet, til slutt skulle jeg inn til overtidskontroll. Fikk time 30 april kl 08.00. Siden det er en time med bil til sykehuset fikk vi moren min til å passe eldstemann kvelden før så vi slapp å vekke han så tidlig den morgenen. Klokken ringte i seks tiden å jeg sto opp å ordnet meg, merket da at jeg hadde begynt å blø litt, så tenkte at vi blir vel sikkert ikke sendt hjem igjen i dag da.. På tur til sykehuset kjente jeg riene begynnte å komme, ca 10 min mellom hver. 08.15 komm vi inn til hun som skulle undersøke meg, og jeg fortalte da at jeg hadde begynt å blø å at jeg hadde rier. Hun fant ut at hun ville sende meg på fødeavd slik at de kunne undersøke meg i stedet. Siden tuppa lå med rompa ned tok hun ikke noen sjanse. Fikk rom på føden 08.30. Inn kom ei hyggelig jordmord, som er fra samme sted som vi. Broren hennes hadde vel gått i klassen til samboeren min. Ble litt flau med det samme siden de kjente hverandre og jeg ikke hadde peiling på hvem det var. he he... Kl 09.00 undersøkte hun meg og ble veldig overrasket. 5cm åpning. Jeg tenkte at det kom helt sikkert til å gå lang tid før det skjedde noe mer. (Med førstemann hadde jeg 4cm åpning fra kl. 09.30 til kl. 19.00) Men etter 1 time ble jeg undersøkt igjen og da var det 6cm. Lege kom inn å hilste, og forklarte om hvordan fødselen skulle gå. Siden det ble setefødsel måtte det være lege til stede som var med å hjalp ungen ut når den tid kom. Må vri den på en spesiell måte når jeg hadde presset slik at navlen kom. Blir vel litt hast da siden navlestrengen blir i klem. Kl. 11.00 var det 7cm åpning så det gikk fortere enn forventet. 11.30 sjekket de igjen og da var det plutselig 8cm. Da ble lystgassen funnet fram. Ville ha epidural så de satte den også da, slik at den skulle virke når pressriene kom. Fikk beskjed om at det kom sikkert til å gå litt tregere nå siden jeg hadde fått epidual. En time etter de satte epiduralen fikk jeg spm om jeg kjente noe virkning av den, men neida.... Ikke noe virkning i det hele tatt. Kl 13.35 kjente jeg at jeg måtte presse. Og legen ble tilkalt og flere andre kom inn. Legen ble vel litt overrasket over at det hadde gått så fort. Undersøkte meg og gav meg klarsignal for å begynne å presse. 10 min senere var lille gullet ute. Hun kom med rumpa først og lå i fostervann sekken. Hun var 50cm, 3455gr. Nå er vi hjemme å storkoser oss med to englebarn. Gullet heter Mia. Storebror som fikk bestemme siden mamma og pappa ikke kom til enighet.
Småbarnstreff Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Gratulerer med lille Mia! Fødselen gikk jo kjempefort! Fint å høre at setefødsel også kan være "drømmefødsel"!
boble <3 Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Gratulerer så masse. Nydelig navn storebror har valgt:0)
oktoberjentene;) Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Gratulerer med Mia ;o) kjempe fint navn.... så bra fødselen gikk så greit da... hadde forventet meg en helt annen historie hehe.... kos dere masse masse.....
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Gratulerer med Mia! Det er navnet vi også har valgt på vår lille snuppe i magen. :0) Så godt å høre at en setefødsel kan være så grei, da! :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå