Patetica fåkksi Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Naar dere er i en rundkjöring, blinker dere BARE ut, eller blinker dere BARE rundt og ikke ut, eller blinker dere til venstre rundt (naar dere skal rundt nesten hele) og saa til höyre naar dere skal ut? Jeg mener da aa huske at det riktige er aa blinke UT av rundkjöring, men her i Spania blinker alle kun INN og rundt, ikke ut. Og alle tuter og kjefter og smeller paa meg naar jeg ikke blinker "rundt" og de kjörer nesten paa meg fordi de tror jeg skal ut av rundkjöringa siden jeg ikke blinker mot venstre (altsaa, som for aa si at jeg skal mere rundt). ?
børdi Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 jeg blinker inn i rundkjøringen, om jeg skal rundt eller til høyre. Mye enklere for andre å se hvor jeg skal hen da... De fleste her i byen gjør det i alle fall
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 man blinker UT..... Men i det siste har jeg sett fler og fler som blinker innover liksom ...de største tullingene er de som ikke blinker overhodet!!..hehe
yinyang Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Blinker bare ut av rundkjøringen jeg. Altså høyreblink uansett... Er det ikke rett da?
Gjest_1001 Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 I stavanger er det veldig vanlig å blinke både inn og ut. Må si jeg ble mektig imponert når jeg var der nede. I bergen er det mest vanlig å bare blinke ut. Selvom det beste, og mest ønskelige fra veivesenet og trygg trafikk sin side, ville vært om man blinket både inn og ut... Med tanke på at ikke alle overholder normer og regler som er satt for kjøring i runkjøringer... Hehe...
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 jeg har lært å blinke ut, med mindre jeg tar første til høyre...håper det er riktig for jeg har nettopp gått på kurs, hi hi. altså ikke blinke inn, kun ut
Arb.ledig husmor Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Når jeg tok lappen, lærte jeg at man skulle blinke både inn og ut av rundkjøringene... Så da blinker eg både inn og ut...
chill+enda en til Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Jeg blinker ut. Ødelegger jo luker for andre som vi inn i rundkjøringa, om man ikke gjør det. Blir så irritert på folk som ikke blinker ut, typisk opplegg i rushtrafikken. Skulle tro blinklys var ekstrautstyr på en god del biler, også de dyrere. Dette gjelder både i rundkjøringer og ved skifte og avkjøring på motorvei *gruff*
@nneliten Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Her i Bergen blinkes det stort sett bare ut (mot høyre), men jeg tok lappen i Stavanger, og der lærte jeg at man skal blinke som i et vanlig kryss i de aller fleste rundkjøringer (små og mellomstore). Dersom rundkjøringen er over x antall i diameter - husker ikke tallet, men konklusjonen var at det var ekstremt få slike store rundkjøringer i Norge, er det riktige å blinke seg ut av rundkjøringen. Jeg hadde diskusjoner med flere av kjørelærerne...
yinyang Skrevet 16. juni 2007 #11 Skrevet 16. juni 2007 Hvorfor blinke inn i rundkjøringa da? Alle vet da at man skal inn i rundkjøringa når man kjører rett mot den.!?! Men hvor man skal ut, er det jo ingen som vet... og man må gi signal!!
trebarnsmamma? Skrevet 16. juni 2007 #12 Skrevet 16. juni 2007 Herrejemini, dette krangler vi stadig om hjemme. *grrrr* og hahaha, dustedebatt-tema, men mannen synes det er SÅ viktig! Jeg mener at man bare skal blinke ut, dette har jeg lært, mens han blinker og står på gjennom hele rundkjøringa både for å signalisere at han skal holde seg inne i rundkjøringa og for når han skal ut. Han ble kjempeglad for å lese @nnelitens innlegg her, så da fikk vi den debatten på nytt... Hahaha
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #13 Skrevet 16. juni 2007 Hehe, tror det er et fenomen i byen du bor i, børdi. Byen din er hvertfall kjent for blinkingen...;o) Jeg blinker ut, ikke inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå