Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd og vi ville gjerne vite hva kjønnet var.Venter nr.3 og har to jenter fra før.Jordmor lette lenge og sa til slutt at hun ikke var sikker,men at det så ut som ei jente.Angret litt på at vi spurte siden vi hadde så lyst å vite det så sikkert som mulig.Hvor mye skal man legge i det jordmor sier synes dere?Frustrerende og ikke få et mer nøyaktig svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også ganske frustrert over å få vite at det så ut som ei jente, men hun var veldig usikker... Skulle ønske hun ikke sa noe, for det er nesten verre enn ikke vite det. Har lyst til å bestille privat UL bare for å få et mer sikkert svar.

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og da jeg var på UL spurte både jeg og mannen min om hun kunne se hva det var. Hun sa at hun trodde at det var en jente men at jeg ikke skulle kjøpe verken rosa eller blått da hun ikke var sikker i det hele tatt.

Angrer litt på at vi spurte, det er egentlig det samme hva det blir men jeg er nyskjerrig av naturen. Nå er det både usikkert og spennende på hva det blir. Alle de "gamle" sier de tror jeg går med en jente men hva vet de????

Skrevet

Uansett hvor sikker jordmor er, kan man ikke være helt sikker før fødselen er overstått. Selv om jm virket sikker da vi var på ul tar jeg det ikke for gitt at det er riktig.

Det beste er å vente med å være sikker til den lille er født!

Skrevet

Når jordmor sier jente er det aldri sikkert uansett....

Det regnes vel for ca 90% sikkert om hun tror det er jente.

Når hun ser gutt, ser hun tissefanten og det levner små eller ingen tvil. Men hos jente kan det godt være at bare tissen gjemmer seg bak ett-eller-annet.

Har to gode eksempler på par som fikk vite jente, og ut kom en gutt :)

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvor godt "trent" de forskjellige jordmødrene er i å se kjønnet også er det veldig varierende hvordan fosteret ligger.

Da vi var på ultralyd i uke 18 virket jordmoren veldig sikker og sa at det var en jente. Hun sa at babyen lå i ferfekt stilling og var samarbeidsvillig.

Noen uker senere var vi på 3D ultralyd og legen der sa også at det var jente.

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 19 og vi ville vite hva det var. det tok ca 2 min og se at det var en gutt:o) tuten står rett ut sa ho. vi fikk til og med bildet så pappaen kunne skryte litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...