Gå til innhold

Tørr hud på baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noen gode råd/tips mot tørr hud på babyen min. Hun er 4,5 mnd. Når hun blir bært i babybjørn så sikler og biter hun på kanten, og pga dette har hun fått tørr, rød og irritert hud i ansiktet. I tillegg suger hun på hendene sine, også der har hun fått slike flekker. Mye allergi og eksem i familien, og har ikke så lyst til at hun skal plages med det... Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min blir sånn i ansiktet når hun bruker spesielle smokker, så da smører vi litt hydrokortison på, og da blir det borte.

Ville kontaktet legen ang dette, det var det vi gjorde og da sa han at vi kunne smøre litt hydro kortison, men man skal være litt forsiktig med det også:)

Skrevet

locobase repair

kjempe god på små tørre flekker som i ansikt og finger..

(jenta mi har så tørr hud at hun flasser på hele kroppen -ikke så mye no lenger fordi eg er flink å smøre med kremmer og oljer, +atopisk eksem)

so vil anbefale den.

den er reseptfritt.

god som kuldekrem og..(syns eg da)

:)

Skrevet

Bifaller denne. Datteren min får tørr hud på haka fordi hun sikler nå når hun får tenner, smører jeg med locobase repair daglig er det helt fint. Og det er ikke skadelig sånn som kremer med hydrokortison i. Unngå kortison så sant du kan, det sliter ut huden, gjør den tynn og sår.

Skrevet

A-dherma (grønn) er god mot små eksemflekker. Anbefalt av legen min.

Skrevet

Enig med de over, locobase repair brukes her i heimen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...