Gå til innhold

andre Avhengig av nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff..har så dårlig samvittighet for jeg er avhengig av nesespray 2 ganger til dagen...hvis jeg ikke tar det om kvelden får jeg ikke sove hele natta og må ta det om morgenen for da er jeg tett igjen.

Har sånn svangerskapssnue (hovene sliminner i nesa) så hjelper ikke med saltvann..bare nesespray som inneholder slimhinnesvellende middel. Men dette middelet trekker sammen blodårene å kan minske blodgjennomstrømningen i morkaka...derfor er jeg bekymra og lurer på om noen vet om man kan kontrollere dette på ultralyd? om gjennomstrømningen er som den skal? eller flere som har samme problem...off

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har vært totalavhengig av nesespray hele svangerskapet - nå er jeg i uke 23. Det blir for tøft uten. Jeg var potte tett i forrige svangerskap også, og måtte bruke nesespray til ganske langt uti svangerskapet - mener å huske at det gikk over mot slutten. Man blir jo dessverre "avhengig" av nesespray, og det tar noen dager å eventuelt avvenne, men de dagene er jeg ikke klar for nå - jeg trenger nattesøvn.

Jeg kan ikke tenke meg at veldig mye av nesesprayen finner veien gjennom systemet helt ned til morkaka. Det hele er nok verst for deg, ikke for babyen.

Skrevet

Jeg begynte hele svangerskapet med skikkelig bihulsebetennelse og dårlig i flere uker og etter det var nesen tett i 2 uker. Så glei det plutselig ovr igjen, men nå var syk igjen for en mnd siden og den tette nesen har blitt bedre, men ikke helt bra. Prøver å bare bruke det på kvlden så jeg får puste. Det er noe skikkelig herk

Skrevet

ja off vi får håpe det er meg det går ut over å ikke lillegull. Men mamma var akkurat lik i begge sine svangerskap å da blei hu helt fin dagen etter vi var ute..hehe så det er tydelig at det skyldes graviditeten. Men det står jo at det ikke er farlig i anbefalte doser men jeg må desverre overskride de dosene for å få nok søvn.

Skrevet

Jeg er også tett... spesielt på kvelden, og er så godt som avhengig av nesespray for å få sove... prøver innimellom med saltvann, men det duger rett og slett ikke... nå har jeg veldig pollenallergi om dagen i tillegg og blir jo ikke mindre tett av det :)

Skrevet

huff, finnes ikke verre enn å ikke kunne sove godt om natten... når minstejenta har problemer så høyner jeg put/senga slik at det letter litt...det hjelper utrolig...da skyver man bort trykket fra nesekanalen...

har du ikke prøvd det - så prøv...

snakk med legen, det kan jo være en annen utvei... forhåpentligvis...

:)

Skrevet

Hei:)

Jeg er selv av de som er AVHENGIG av nesespray. Og det er ikke noe å tulle av det.. Har brukt det daglig siden jeg var 14 år - er nå 31. .. Etter mye slit med å bli gravid denne gangen var jeg nervøs for ¨å gjøre noe galt når det først klaffet. Ifølge fertilitetsspesialist på riksen er det ikke skadelig for fosteret, men selvfølgelig ikke bra for meg som hun sa. Legen min har også godkjent nesespray i rette doser. Det virker mest lokalt og ser svært lite som går i blodet og til resten av kroppen. I felleskatalogen har de ført på dette med usikkerhet i svangerskap kun de siste årene. For 6-7 år siden stod det av det kunne brukes av gravide.

Som sagt så virker det mest lokalt, men kan du unngå det er jo det tross alt det beste :). Men er jo litt ålreit at vi mammaene får puste også :).

Det er jo somm med en del andre medisiner. Man må vurdere virkning og behov mot risiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...