Gå til innhold

Positiv test på torsdag...Hva nå??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg tok tre positive tester på torsdag. Samboeren min er på familiebesøk til mandag, så jeg har ikke fått sagt noe til noen enda.. Rart å gå rundt med alle tankene alene..

Jeg er helt ny på dette her, og lurer på om noen kan si meg hva jeg skal gjøre nå?? Skal jeg bestille legetime asap, eller skal jeg vente til det nærmer seg 3 mnd, eller tid for UL - eller hva gjør man egentlig?? Det ser ut som om folk gjør litt forskjellig her inne.. Har lest at man helst skal ta blodprøve med en gang for å sjekke om man trenger noen vitamintilskudd (utenom Folat da).. Noen som vet?

Glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei (-:

Gratulerer så mye!

Jeg er også helt ny på dette. Jeg kontaktet lege for to dager ( er nå 6+5) siden,da fikk jeg time når jeg er ca 8 uker på vei. Dette mente han var riktig tidspunkt, men jeg har også hørt at noen leger mener at 12 uker er riktig tidspunkt for første kontroll.Her er det ofte lang ventetid for å komme til lege, hvis det også er det der du bor er det kanskje lurt å ta kontakt nå slik at du sikkrer deg en time. Tror ultralyd gjennomføres ca ved 16 uker. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og gratulerer til deg også :) Tror jeg venter noen uke med å kontakte legen min jeg da, iallefall så lenge jeg er i samme form som nå. Føler meg frisk og fin - men gravid.... Ømme pupper, trøtt og litt småkvalm (men nesten ingenting!) Spennende dette her!

Håper formen din er fin også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er også i fin form, er trett men det går nok sikkert over etterhvert. Det må nå være rart å sitte alene med den store nyheten, men ser at samboeren din kommer hjem i morgen. Det blir nok godt å få noen å snakke med.Det er bare samboeren min som vet om dette, har bestemt oss for å vente til det er gått 3- 4 måneder før vi sier noe, hvis ikke det er noen som avslører oss før den tid he he. Vil prøve å få dette til å synke inn før jeg forteller det videre, er så glad men det er på samme tid så uvirkelig (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...