mammmamia ** Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Vi er i planleggingsmodus, flytter til hjemlige trakter i løpet av dette året, og har sett for oss at en enebolig i Asker ville vært drømmen... Men - vi er begge født og oppvokst i Oslo, så er ikke særlig kjent i Asker, men ser at husprisene er forholdsvis greie i forhold til f.eks. Bærum (og selvsagt Oslo) og lurer derfor på: dere som bor i Asker - hvor er det fint å bo? Vil gjerne bo sentralt, ikke være avhengig av bil, gjerne ha nærhet til vannet, grøntområder, og gjerne nære toglinjen... Aner jo ikke om alt dette går overens, så lurer bare i bunn og grunn på hvor det er fint, barnevennlig og forholdsvis greie priser på hus (under 3 mill)?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Jeg vil vel si at Asker er barnevennlig sånn gjevnt over. Store deler av kommunen ligger med nærhet til sjøen, men her er jo boligprisene høyere. Ellers er det flotte ferskvann med bademuligheter både på Dikemark og i Heggedal. Heggedal har også togforbindelse, men så veldig sentralt er nok ingen av disse stedene. De har til gjengjeld flotte turomgivelser med marka rett ved. Gullhella, Dregngsrud og Engelsrud er også fine områder. Jeg vokst opp i Asker og bor her fortsatt. Trives veldig godt!
mammmamia ** Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2007 Tusen takk for svar! Noen steder som er greit å holde seg unna? Sett at det er veldig billig (på f.eks. Borgen) og da blir jeg litt skeptisk... Noen tips?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Styr unna Huldreveien bare... Det er liksom der alle "pøblene" kommer fra... ;o) Sikkert fint der, men det er veldig mange med minoritetsbakgrunn som bor der. Ikke alle det har betydning for da selvfølgelig! ) Ellers er Hagaløkka også et sted jeg ville nølt med å bosette meg, mye pga samme grunn. Litt "Ghetto" preg... (Håper jeg ikke tråkker noen på tærne! Er ikke rasist altså...)
mammmamia ** Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2007 Akkurat sånne tilbakemeldinger jeg trenger ja..! Er litt sånn som deg, altså, har overhodet ingen problemer med flerkulturelle nabolag, bare supert det, så lenge det ikke blir den "ghetto"-følelsen på det ja..! Har en fetter m/kone og flere barn som bodde i Huldreveien, så var der jeg tenkte på, haha, synes liksom det var litt ukoselig der med de svææære blokkene..! :-P Tusen takk for fine svar :-)
mammmamia ** Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2007 Veldig fordel om det er litt nære togstasjonen forresten, enten i Asker, eller en annen på ruta inn til Lysaker..! :-)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Nå aner ikke jeg hva dere er ute etter, men Heggedal er veldig barnevennlig. Prisene der er veldig på vei opp, men det er fremdeles ikke så grusomt ille! Både barne- og ungdomsskole samt god barnehagedekning. Ca 7 km til Asker sentrum. Ellers er vel de fleste togstasjonene nedover ok steder å bo. Gullhella, Høn, Vakås osv.
mammmamia ** Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2007 Ja, har sett litt på Heggedal, har bare alltid hatt inntrykk av at det er så "langt uti gokk", hehe..! Men ser ut til at det går tog helt inn til Lysaker, men det er kanskje sånn lokaltog som tar litt lenger tid..? Hadde vært greit å finne noe landlig, ved sjøen, men samtidig sentralt, billig, rolig, men ved toget, ikke avhengig av bil, men kort til alt, hehe..! Ønsketenkning..? :-D
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Det er Moss toget som går fra Heggedal, tror ikke det er lokaltog... Sjekk ut Gullhella; ca 5 km (noesånt) fra Asker sentrum, ikke langt unna sjøen (ca 15 min å gå), mye nybygg, barnehage og skole rett ved.
mammmamia ** Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. juni 2007 Tuuusen takk for svar, skal skrive ned og sjekke ut de stedene du har nevnt :-) Takk for at du gidder å hjelpe til, ha en fin kveld :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå