mammantildesireè Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg fikk ei litta jente 18.06.06 Jeg var 17 år, og blir nå snart 19.. Alenemamma, og skal møte faren til dattera mi i retten!!!! han vil ikke ha noe med oss å gjøre. Jeg var 5 mnd``er på vei når jeg fikk vite jeg var gravid. bor for meg selv med vesla mi, og er kjempelykkelig alene med henne..! Men så kommer det nedturer, der folk åpner kjeften på noe de ikke har peiling om! Vet ikke hva jeg skal gjøre Har venner som stiller opp... Også var det en kompis som åpna kjeften i sta, fordi jeg ikke ville bli sammen med han!! Da begynte drittslenginga!!! Satt hos mamma, og spiste mat, og vi tok da en øl til maten... sendte han da en mld om at det var godt med en øl til maten, og da sa han "bare en øl? pingle" Jeg sendte tilbake at jeg må ta ansvar og siden jeg har dattera mi, så kan jeg ikke drikke mer enn en øl til maten!! Da fikk jeg til svar: " ja også? går ann å drekke for det vettu.. Bare gå å legg hu.." Da svarte jeg "du burde lære litt om ansvar" Da skrev han: "kan ansvar. men det er ditt problem at du har fått unge når du bare er 17år.. Det er ansvarsløst. Så kom ikke til meg å snakk om ansvar....!!! Og jeg har tenkt litt.. Tror ikke jeg vil ha en laus unge inn i huset.. Så bye bye" Så skreiv jeg tilbake: "utrolig barnslig å snakke sånn, Er jo ikke ansvarsløst å få unge selv om man er ung.." Da fikk jeg tilbake: " jo det er det. Så lenge du driver å horer deg på en jævla narkoman... Og jeg er faktisk ikke barnslig jeg har jobb, tjener bra med cash i mnd.. og du skal på skole... Herregud jente. Skjerp deg. Hadde det vært meg, hadde jeg forlangt abort at du skulle tatt. Men ikke send meg flere mld`er, gidder ikke snakke med en så løs person som du er. så håper du ikke finner en far. bye bye" Unnskyld meg, men hvor barnslig går det ann å bli?? Det er syyykt barnslig å snakke sånn, og man kan i det minste holde kjeft om det om man mener det :S Det er faktisk utrolig sårende å høre, når jeg ikke engang visste at faren til dattera mi var sånn!!! Var ikke akkurat morsomt å ikke ha noe valg, og sitte der helt uten arme råd. Men jeg klarer meg faktisk. økonomisk og ellers Trives med å være mamma. Så er det flere som mener at jeg er ansvarsløs, barnslig, og hore, så spytt ut, så tror jeg dere kommer til å angre, om dere kommer i knipa selv. Nå er jeg dritt lei av at folk dømmer andre, bare fordi jeg fikk en unge med en dust jeg hater! Selv om jeg var 17, så klarer jeg meg kjempebra!!!! Er så lei av at folk dømmer så utrolig fort, og jeg blir såra, men prøver å være sterk, og klare dette!!!
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Ikke bry deg om den tullingen. Stoltheten hans er sikkert såret, men trenger ikke oppføre seg som en idiot for det. Du er sikkert en kjempeflink mamma )
så var vi 4 Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Ei hore er vel ei som selger kroppen sin, så du kvalifiserer vel litt dårlig der antar jeg Ikke bry deg med idioter, det finnes så mange andre folk å snakke med. Noen er 17 når de får unger, andre er 35. Ikke kast bort tid og penger på teite folk!
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Stå på!! Det ordner seg til slutt vettu:-))b
fleXibel Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Han er ikke noe å bry seg om... Barnslig er han.. Tror han kanskje lukta fare for at du ikke ville være med han fordi han har så lettvinn syn på det å drekka når en har unge så han bestemte seg for å ta deg i forkjøpet..... enkelte mannfolk er så himla idiotiske.. og å si så stygge ting te deg a gitt.. Synes du er kjempeflink som passe på jenta di og tar ansvar jeg.. og lett kan det ikke være å væra alenemor.. Moren min fikk meg liiike før hun fylte 18, og hu og far dro fra hverandre før jeg fyllte 1 år.. kan ikke ha vært lett i den alderen..
Skravlemamman Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Her er det ingen som dømmer deg:-) Stå på, ha tro på deg selv, og vær stolt over det ansvaret du har tatt. Du er helt sikkert en kjempefin mamma........Stor klem....................
Dotten Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 For en liten dritt. Husk at i hans øyne er sikkert alle jenter som sier nei til ham horer.....! Om noen er barnslige her, er det absolutt han. Regner med at han ikke er mye eldre enn deg, og gutter i den alderen er jo ikke ferdig utviklet verken fysisk og i hvert fall ikke psykisk. De henger godt etter både 2 og 3 år, i forhold til jentene. Skryte av at han har jobb og tjener godt med penger??? Hvor mye hjelp har han fått hjemmefra for å komme dit han er i dag? Sikkert ikke lite......! Han høres ut som en bortskjemt dritt. Du og vil jo tjene godt med penger når du er ferdig med skolen og fått deg en jobb!!!! Om noen her har tatt ansvar for sine "handlinger" så er det jo du, og å komme med et sånt idiotutsagn som om at "hadde det vært meg ville jeg forlangt abort". Hvem får abort i 5 mnd. uten at det er noe seriøst galt med fosteret??? Og ingen kan kreve at andre tar abort her i Norge.... sånn er det med den saken. Og påstå at du ikke er ansvarsfull fordi du ble gravid som 17-åring?? Hva med barnefaren, han hadde jo en finger med i spillet her han også. Det er faktisk ikke bare jentas "skyld" at man blir gravid. "Håper" nesten at han smeller ei jente på tjukken (unskyld utrykket), så kan han se litt mer hva han snakker om. Ønsker ikke det for ei ev. jente og et barn egentlig, fordi ingen fortjener enn sånn drittfyr til kjæreste og far). Nei, her sitter det sikkert en full tenåring og skriver sms'er, som er sur fordi du ikke vil "leke" med han, men i steden for "rotet deg borti en narkoman". Regner med at du ikke har hatt noe med barnefaren å gjøre verken før eller etter unnfangelsen (for å si det på en pen måte)? Man lærer jo heller ikke alltid folk å kjenne bare på et par dater eller så. På meg virker ikke denne guttungen noe bedre enn barnefaren. Og i tillegg var/er han en kamerat av deg? Gode venner sier ikke sånt. De stiller opp, eller holder klokelig kjeft. Blir så sint på dine vegne. Denne guttungen hadde trengt en omgang god gammeldags juling på blanke messingen!!!!!! Synes du er ufattelig flink jeg og ansvarsfull. Tydelig at han ikke vet hva et barn krever, og hvor mye det betyr for foreldrene. En dag når han har blitt voksen, så vil han aldri tenke en sånn tanke om sitt barn, forhåpentligvis, om at det er jo bare å legge henne det, og drikke mer. Nei, her er det du som er den voknse, ansvarsfulle, og han er en idiot, mildt sagt. Kutt ham ut. Det er hans tap. I morgen eller så, tikker det nok inn en mld om at han beklager og bla, bla, bla. Unskyldningen er sikkert at han har drukket. Viser jo bare at han burde holde seg unna alkohol. Ikke bland deg med han i hvert fall. Det ene drittet fører det andre med seg. Nei, vær heller alene, til du møter den virklige mannen i ditt liv. Han er nok der ute han også Kos deg med snuppa di, og hev hodet HØYT over sånne "venner". Måtte de forsvinne i en stor sprekk...... ! Klem
may-mom-05 Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Sender all støtte til deg! Jeg ble selv ung mor, var 17 år da jeg ble gravid, og 18 år da jeg fødte. I dag er jeg 20 år og frøkna er 2 år. Føler overhodet ikke at slikt er ansvarsløst. Så lenge man kan ta vare på barnet, så kan vel det UMULIG være ansvarsløst? Jeg synes du virker utrolig sterk, og ikke minst tøff. Du svarer for deg, og tar vare på dattera di. Han tullingen som sendte sms, han graver bare sin egen grav spør du meg. Være så barnslig? - At det går an! Ååå! Hehe;-) Jeg kan bare ikke fordra slike barnslige gutter, som sender slike spydgheter og tror dem er helt der oppe liksom. Jeg må legge til at jeg har vært såpass heldig at jeg og barnefaren har bodd og holdt sammen hele tiden. Men vi har ikke hatt det lett, mye sykdom hos far og slikt, så det ble en real tøff start på å bli foreldre. Men angrer ikke på at jeg ble "tidlig" mor, tvært i mot. Tenker faktisk egentlig ikke på alderen min slik, for jeg har følt meg moden for morsrollen hele tiden, og klart det kjempefint.
Nurse80 Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Du har nok bare møtt feil fyr! Ikke bry deg om det! Konsentrere deg om skolen og dattera di! Så dukker det nok opp en prins etterhvert. Jeg var 18 år når jeg fikk gutten min. Vi har klart oss fint. Tatt skole, og fant meg en kjekk mann til slutt! Lykke til! Ikke la dem knekke deg, ha troen på deg selv! Jeg vet hvordan du har det, og har fått det samme slengt etter meg. Du kommer til å klare deg fint:-)
mammantildesireè Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. juni 2007 Tusen tusen tusen takk for svarene.. Blir bare så oppgitt.. Jeg har vært alene hele veien, fordi faren er 19 år og ikke klar for unge..!!! Han vil ikke stille opp i det heletatt!! Så er ikke lett... Men har familie og venner som støtter meg, og det er sååå bra !!!! Trives, men så kommer sånne kommentarer.. Dere hadde rett. han sendte mld, fordi jeg sa jeg ikke finner meg i sånne kommentarer om dattera mi, så jeg skulle på politistasjonen i morgen og anmelde han, for at han skal få lære. Da fikk jeg, som dere sa, en unnskyldning om at han var full osv!!! Men han må lære fordet. Jeg blokker han ut av livet mitt, og konsentrerer meg om dattera mi og skolegang Gleder meg til å få begynt på skole, og dattera mi hos dagmamma Gleder meg kjempemasse.. Og jeg er stolt over meg selv som har klart dette uten en "pappa" tilstede Er også stolt over alle dere andre der ute som er unge, og som har klart det:) Stå på dere også!!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 16. juni 2007 #11 Skrevet 16. juni 2007 Jeg var ik AKKURAT samme situasjon som deg når jeg fikk jentungen. Bare ignorer ham, og vær glad du ikke rotet deg bort i ham. Si ifra hvis du trenger noen å snakke med..så skal du få msn min.. Det der var nesten som å lese om meg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå