mammantildesireè Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg fikk ei litta jente 18.06.06 Jeg var 17 år, og blir nå snart 19.. Alenemamma, og skal møte faren til dattera mi i retten!!!! han vil ikke ha noe med oss å gjøre. Jeg var 5 mnd``er på vei når jeg fikk vite jeg var gravid. bor for meg selv med vesla mi, og er kjempelykkelig alene med henne..! Men så kommer det nedturer, der folk åpner kjeften på noe de ikke har peiling om! Vet ikke hva jeg skal gjøre Har venner som stiller opp... Også var det en kompis som åpna kjeften i sta, fordi jeg ikke ville bli sammen med han!! Da begynte drittslenginga!!! Satt hos mamma, og spiste mat, og vi tok da en øl til maten... sendte han da en mld om at det var godt med en øl til maten, og da sa han "bare en øl? pingle" Jeg sendte tilbake at jeg må ta ansvar og siden jeg har dattera mi, så kan jeg ikke drikke mer enn en øl til maten!! Da fikk jeg til svar: " ja også? går ann å drekke for det vettu.. Bare gå å legg hu.." Da svarte jeg "du burde lære litt om ansvar" Da skrev han: "kan ansvar. men det er ditt problem at du har fått unge når du bare er 17år.. Det er ansvarsløst. Så kom ikke til meg å snakk om ansvar....!!! Og jeg har tenkt litt.. Tror ikke jeg vil ha en laus unge inn i huset.. Så bye bye" Så skreiv jeg tilbake: "utrolig barnslig å snakke sånn, Er jo ikke ansvarsløst å få unge selv om man er ung.." Da fikk jeg tilbake: " jo det er det. Så lenge du driver å horer deg på en jævla narkoman... Og jeg er faktisk ikke barnslig jeg har jobb, tjener bra med cash i mnd.. og du skal på skole... Herregud jente. Skjerp deg. Hadde det vært meg, hadde jeg forlangt abort at du skulle tatt. Men ikke send meg flere mld`er, gidder ikke snakke med en så løs person som du er. så håper du ikke finner en far. bye bye" Unnskyld meg, men hvor barnslig går det ann å bli?? Det er syyykt barnslig å snakke sånn, og man kan i det minste holde kjeft om det om man mener det :S Det er faktisk utrolig sårende å høre, når jeg ikke engang visste at faren til dattera mi var sånn!!! Var ikke akkurat morsomt å ikke ha noe valg, og sitte der helt uten arme råd. Men jeg klarer meg faktisk. økonomisk og ellers Trives med å være mamma. Så er det flere som mener at jeg er ansvarsløs, barnslig, og hore, så spytt ut, så tror jeg dere kommer til å angre, om dere kommer i knipa selv. Nå er jeg dritt lei av at folk dømmer andre, bare fordi jeg fikk en unge med en dust jeg hater! Selv om jeg var 17, så klarer jeg meg kjempebra!!!! Er så lei av at folk dømmer så utrolig fort, og jeg blir såra, men prøver å være sterk, og klare dette!!!
kajak&Daniel Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Bare hev deg over det! Han kan jo si hva han vil, men du vet jo best hvordan ting er og hvem du er! Folk dømmer nok meg også(kjæresten min er afrikaner), men det får være deres problem! Jeg vet hvem jeg er og jeg vet hvem han er. Jeg har det bra sammen med han og ville ikke hatt noen andre. Så folk får tenke hva de vil! Det er han som er barnslig, ikke du.. At det går an å skrive slik til noen vitner jo ikke akkurat om en veldig høy intelligens.. Så ikke bry deg. En dag finner du en flott mann som tar deg for den du er og vil elske dattera di. Inntil da virker det jo som om du klarer deg bra alene..
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 jeg syntes ikke du er barsnlig, ansvarsløs og hore! jeg fikk også sønnen min med en dust og jeg hadde valget mellom abort og beholde. jeg var også 17. du høres ut som en veldig sterk person! bare heve seg over han som sendte de mld og alle som slenger dritt om deg! vet det er vannskelig for det er sårende å få sånne mld og drittslenging. det er mange fordeler med å vere ung mor også=)
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 det han skrev til deg sier bare mer om han-hørtes utrolig teit og umoden ut!!Sånne som han klarer man seg hvertfall uten:-)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Hadde egentlig tenkt å svare anonymt men det går jo ikke her ser jeg, hører nemlig ikke til inne her på ung mor... Bare kjeder meg og er inne å skumleser... Ja, det er kjempe dumt at folk dømmer andre uten å vite bakgrunn og sånne ting. VI alle har vel en tendens til det noen ganger... Personlig så er jeg veldig glad jeg ikke fikk barn da jeg var 17 og kunne vel heller ikke tenke meg det, er glad jeg ventet såpass lenge egentlig. Men vi alle er forskjellige og vi gjør jo det vi syntes er riktig for oss selv. En ung mor er vel like god som en "gammel" mor. Men denne karen her høres FRYKTELIG barnslig og umoden ut, tror du skal være glad for at du ikke valgte å bli sammen med denne karen om DET er det synet han har på deg. Unødvendig og barnslig å skrive sånne ting til deg. Han høres ut som en skikkelig dust! Hvor gammel er han egentlig? Litt bitter for at du ikke ville være sammen med han kanskje eller? Nei, finn deg heller en mann som kan være glad i både deg og datteren din. Det er mange bra mannfolk der ute. Prøv å ikke bli såret av sånne drittsekker som dømmer og sårer deg. De har problemer med seg selv når de ikke klarer å styre kjeften sin. Bare fortsett å være den beste mammaen i verden for jenta di. For det er jo det du er, verdens beste mamma Vær stolt av degselv for at du tar vare på datteren din og gir henne en god oppvekst, det er ikke alle som klarer det, uansett alder
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 hei, ble gravid selv når jeg var 17... fik høre mye dritt selv... om at det var dumt av oss å få unger og at forholdet ikke ville vare... ikke ville vi greie oss økonomisk pga bare han jobba og bla bla la bla nå sitter jeg her fylte nettopp 20 ... vært sammen samme fyren i over 4 år.. vi er gift og har 2 nydlige barn og vi lever fortsatt på 1 intekt men klarer oss fint.. stå på... du er en flink og god mor.. dritt i hva alle andre sier og mener...
VinterSol+2 Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 ikke kast bort penger på å krangle med sånne folk over sms. du er ti reiser bedre enn han, og det er han nok klar over,innerst inne. derfor han er så ekkel. nei, du skal se at de aller fleste beundrer deg for det valget du har tatt,og at du er flink og viser ansvar. en blir ganske bråvoksen av å bli mor, både som ung og gammel, og enkelte skjønner visst ikke det før de står oppe i det selv. skjer det der igjen, så drit i å svare.velgvennene dine med omhu, og fortsett å være en god mor for datteren din!!
mama84 Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Hei. Ble mamma da jeg var 20, er nå 23. Har fått mye spørsmål og kommentarer fra folk som mente jeg var for ung osv...Det sier jo egentlig mer om dem som slenger kommentarene en om oss unge mødre.Det er veldig individuelt når men er klar til å få barn.Noen er voksne nok når de er 16, andre når de er 30 og noen blir aldri modne nok til å få et barn! Jeg fikk selv barn med en som er sort og det var det også mange som reagerte på.Man må bare være sterk og sikker på seg selv og heve seg over slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå