Gå til innhold

når skifter dere bilstol?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bilstoler går etter vekt, og neste str blir vel fra 9 kg.

 

Men ang. Maxi cosi så er det mange som syntes at etter 5-6 mnd blir den for liten. En venninne av meg som har jobbet på Barnas hus fortalte meg at dette kommer av at Maxi cosi (samme setet) kommer i to forskjeliga varianter med hensyn til det nyfødinnlegget.

 

På den ene typen, som mitt sete, er det en ring som skal rundt hodet som er festet til en pute som bygger opp under rompa, og når man fjerner denne (sånn ca rundt 5 kg) får man plass til babyer opp til 13 kg.

 

På den andre typen (som min venninne har), er den den samme ringen som skal rundt hodet, men for å "senke" setet under rompa er den en slags "spak" på undersiden av setet man skal vri over når babyene er ca 5 kg.

 

Håper du skjønte noe av det jeg prøvde å forklare nå, men alt i alt kan det lønne seg å lese bruksanvisningen til setet hvis du syntes det begynner å bli lite allerede nå.

 

Min gutt er 70 cm og 8 kg og får fint plass fortsatt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..trodde typen min hadde kontroll på det der..får spørre han etter jobb.vi hadde sånn støtte rundt hodet da han var nyfødt.

 

min er ca 70 cm og 9 kg..skal på kontroll mandag så da får jeg vit nøyaktige mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...