Tubbies Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 I forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 26. Det var vondere og vondere etterhvert, og jeg orka ikke gå lenger tid om gangen. Men jeg brukte heller ikke krykker, så jeg var vel midt på treet. Nå har jeg like vondt som jeg hadde på slutten av forrige svangerskap... Har gått i byen idag, og lysken verker,det stikker bak i bekkenet og hoftene er stive. Dette gidder jeg faen ikke!!! Får jeg ikke mosjon kommer jeg til å bli en hvalross...pluss at jeg skal ta meg av en 2åring. Itillegg skal vi på ferie om ei uke. Med dyreparker og byer og...*snufs* Sorry syting - men nå er jeg deppa altså :.(
Little P & D Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Huff da.. stakkar deg:( Føler med deg.. Kjipt. Er selv gravid med første barn og har aldri opplevd det selv men jeg kan tenke meg hvor kjipt det må være.
*1+1=2 små* Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Jeg er 17+3 og jeg har en veldig aktiv jobb, og sjefen min er veeeldig redd for at jeg skal bli dårlig i sommerferien fordi jeg trengs:P MEN hver gang jeg står mye, og med armene over skulder høyde(noe jeg gjør ganske mye på jobben) blir jeg VELDIG svimmel...:S Noen som vet hva det er? Stivner også VELDIG i nakken samtidig... Håper du blir bedre, håper det ikke blir så ille at du ikke klarer å gå!!*lykke til god bedring*
Tigermor. Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Skjønner hvordan du har det...fikk bekkenløsning i uke 6 jeg og er nå 13+2, er 40% på svangerskapspenger og skal prøve å jobbe 3 dager i uka...får også behandling hos fysio 2ganger pr uke. I forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 24. Smertene var da moderate men jeg ble fort stiv og mistet på en måte litt av følelsen i beina...de ble litt "gele-aktig"! Denne gangen er det helt annerledes, nå kan jeg gå nesten en hel dag uten smerter, mens andre dager er smertene skikkelig intense og kommer mer akutt! Det er fælt å ha det sånn...skjønner deg skikkelig godt og du har lov til å syte litt ! Hardt å ta seg skikkelig av en aktiv 2åring når bekkenet krangler...gutten min er heldigvis 4år og trenger ikke å bæres så mye, men jeg merker at det tar på bekkenet de gangene jeg føler at jeg MÅ løfte han opp for å gi en kos...klarer ikke å si NEI hver gang gutten min vil kose eller trenger trøst fra mamman sin! Bekkenløsning er noe dritt...håper smertene dine ikke blir så mye verre og at du får til å fungere på levelig vis! LYKKE TIL =)
Adriansmor med tulla Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har kronisk bekkensyndrom... alså bekkenløsning som ikke går over... har hatt det siden uke 16 iforrige svangerskap og det er over 7 år siden... Er nå i uke 15 i mitt andre svangerskap...
Tubbies Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2007 Uff...tenk at vi skal være plaget med dette!! Jeg grudde meg faktisk til å bli gravid igjen nettopp pga dette.. Men hvis man tenker på før i tida, da de hadde sju unger, ikke tilgang på fysioterapeut eller anna. Så skal vi vel klare holde ut De måtte jo få bekkenløsning før i tida også?? Men vi har lov å syte litt..Synes alle andre gravide snakker om at det er så deilig å være gravid. De har ingen plager eller noe. Men jeg ser jo nå at det er flere som er plaga. Kroinsk bekkensyndrom høres ille ut!! Lykke til alle sammen!
sol og varme Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Hadde bekkenløsninge med begge mine to forrige, er i uke 19 nå og har kjent i noen uker at noe er på vei... bekkenløsning... i 2:e svangerskap begynte jeg i uke 12 så jeg føler meg litt "heldigere" denne gangen... kjipe greier... Skal selv skaffe meg et bekkenbelte -koster mellom 300-400 kroner, men det skal visst hjelpe veldig...bedre med det enn krykker og vondt til alle tider... lykke til... men hvis du føler deg for dårlig og ikke klarer ferien så har du kanskje reiseforsikring- da får du og hele familien som skal reise pengene tilbake...
mamme te snart 3 Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 fekk og bekkenløsning i uke 16 denne gang ja sist gong og... denne gang har eg gått te fyseterapi og berre trent...åsså har eg kjøpt sånne MBT (masai, kroppen trur den går i ulent terreng,)sko (men dei kostar mykje 1800 kr. men ka så helst for atte livet kan bli bedre....å tru da eller ei eg kan faktisk gå dagar uten å ha vondt.. tok opp til 6-8 paraceta te dagen å nå ja kansje 2... å kunne ikkje gå\stå i meir enn 10 min uten å måtte legga meg ned... har vorre sjukemeldt siden uke 16 pga da.... så det er ikkje sikkert da blir verre.. prøv jaffal å ver i bevegelse det hjelper litt.. lykke te!!!!!
løve81 Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Sist hadde jeg bl bra uke 9, og satt i rullestol siste del av svangerskapet, det var kjempetøft. Nå er jeg 13 uker på vei, og kjenner det godt, men denne gangen slapp jeg nærmest det jeg hadde i hendene, og tak det helt med ro fra jeg testet positivt... Tror det er mye av årsaken til at jeg er såpass bra ennå, med mindre jeg er noen timer på shopping, eller bærer noe eller støvsuger el, så går det ganske bra. kan og anbefale MBT skoene, gir dem litt credit for at jeg er så bra nå!
løve81 Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Bevegelse er bra - så lenge det ikke gjør vorndt. Blir du verre etter feks å ha gått en tur, bør du la være, når det først har blitt ille er det eneste du kan gjøre å ta det med ro. Jeg var også livredd for å bli en hvalross forrige svangerskap, men til tross for at jeg var temmelig passiv hele svangerskapet sist, og de siste tre mnd satt i rullestol, så la jeg bare på meg 15 kg, så det trenger ikke å bli så ille selv om du ikke greier å være en av disse " super-gravide" som trener for fullt fram til fødselen. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Heisann alle sammen... Sliter selv med bekkenløsning, var sengeliggende fra uke 16 forrige svangerskap, nå er jeg i uke 17 og begynner på igjen, men har en dyktig lege som følger meg opp og går til behandling. Men til tross for at vi må ta med oss dette, så syns jeg faktisk vi skal være glad for at vi faktisk får muligheten til å bære fram et barn, og ikke klage så mye, er faktisk de som har det verre enn oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå