Gå til innhold

Hvor mange av dere har forsikret barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle åpne konto til mini her om dagen, og fikk da tips i banken om å kjøpe barne- og ungdomsforsikring til han med det samme. Jeg spurte om det var vanlig å he det, og da gav hun meg et veldig overbevisende nikk (Kunne like gjerne sagt at jeg var gal som ikke hadde det fra før allerede!). Tok med meg brosjyre hjem, og skulle tenke. Har dere forsikring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det har vi

Skrevet

ja, det synes jeg er obligatorisk. Vi ordnet med forsikring med en gang prinsessa hadde blitt 3 måneder (man får ikke forsikre dem før de har blitt 3 måneder).

Skrevet

Vi skal ha, men må vente til han blir 3 mnd først. Skulle bare mangle at lillegutt er forsikret, når til og med hunden vår er det :-).

Skrevet

men forsikringen jeg fikk tilbud om dekker f.eks tannlege/lege ved sykdom og skade. Gjør ikke den norske stat det? Og så får man sånn ca 125 000 utbetalt ved behov for å bygge om huset. -dekker sånn ca å fjerne dørstokkene, ikke mer. Og hvis barnet må legges inn i sykehus får man utbetalt 300 kr pr dag etter dag 10. Latterlig lite. Generelt sett følte jeg at det man får er så lite at man klarer seg godt uten?? Har jeg misforstått, er det en dårlig forsikring, eller er det sånn at det er den type forsikring alle mener man ikke kan klare seg uten?

Skrevet

Selvfølgelig skal jeg det. Nå må jeg uansett vente til lillejenta mi er 3 mnd da, i og med at jeg ikke får forsikret henne før det.

Skrevet

jeg har forsikret begge barna mine. Også lillegutt som bare er 4 uker. Fikk det gjennom storebrand. Så vet dere det:)

Skrevet

ja, vi har forsikret barna våres.Vi har ace europe på alle 4 barna. Den dekker tannskade opp til 10 000 og 500 kr fra 1 dag innleggelse på sykehus,150 000 for kreftdiagnose+mye mer. Og betaler kun 1449 pr år uansett hvor mange barn du har. Vi har også noe som heter barnelivrente i nordea.Det er også en form for sparing.

Skrevet

Vi har forsikring på lillejenta vår=)

Skrevet

Vi har også forsikret det mest verdifulle vi har... de 3 barna våre. Vi har også forsikret de i ACE europe... Det ble kåret til den beste barneforsikringen på barn av TV 2 hjelper deg... Der får du forsikret barnet ditt før det er 3 mndr. Forsikret minsten fra jeg fikk personnummeret av. Det er visstnok den eneste som også gjelder dersom barnet får kreft.

Skrevet

Jeg har begge mine i storebrand

Skrevet

Vi har også forsikret i ace. Men her står det ace barnetrygghet+. Er det det samme som den andre dere har skrivd opp tro? Vi fikk brev i posten fra sandvik.. det virker som om den var lik den dere beskrev..

Men det virker som om den er bra. At den dekker det meste! Vi var ikke i tvil når vi leste om den hvertfall..

Skrevet

Ja, vi har det. Blir visst mer og mer vanlig! Det viktigste, syns jeg, er å ha de forsikret hvis de skulle komme utfor en ulykke og bli ufør av en eller annen grad.

Skrevet

Jepp det har vi.

Skrevet

Vi har men vurderer å si den opp. Leste en artikkel om at det var bedre å spare de pengene man bruker på slik type forsikring selv, rett og slett for at det er vanskelig å få penger ut av selskapene viss noe skjer.

Sønnen til en veninne av meg, trodde de hadde en klar forsikringssak, gutten slo ut noen tenner på fritiden. De blivende tennene, fikk ingenting på forsikringen, men folketrydgen betalte det meste siden han likevel var under 18.

Det er mange slike eksempler...Må tenke litt mer og førhøre meg litt. Tror forsikringsselskapene kanskje spiller litt på oss foreldre for å tjene penger. Du er liksom ikke ansvarlig forelder om du ikke har forsikring, men de vil vel tjene så mange penger som råd er...og kunne likt å visst hvor mange utbetalinger de har til barn pr år jeg, i forhold til hva de håver inn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...