Gå til innhold

Kattunger på 8 uker: For tidlig å gi bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de spiser mat selv, tørrfor, melk og boks-mat. men spiser litt hos moren enda også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok over en kattunge som bare var 6-7 uker engang, og han klarte seg helt fint.

Han hadde masse kjærlighet,da den tilhørte ene datteren min,som holdt den i hendene omtrent konstant de første ukene,når hun ikke var på skolen.

Han var en herlig katt =)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg fikk i alle fall kattungen min da han var litt over 8 uker, og det gikk fint, men vet ikke om han var helt avvent.

Skrevet

Ja, kattunger skal være minst 12 uker når de blir tatt fra moren. Ikke bare pga mat, men også pga resnlighet og andre ting de rett og slett ikke lærer seg så tidlig som 8 uker...

Skrevet

Vi fikk en kattunge som var 7 uker en gang, og det var alt for tidlig. Den var ikke renslig, tissa og bæsja overalt i huset.. Ikke flink til å spise, og den var helt rar stakkar.. hehe.. Men etterhvert som tiden gikk ble det bedre, men fortsatte og tisse inne i lang tid. en vakker dag ble den ren da.. hehe.. Men det var en skikkelig godkatt som jeg elska :) Desverre er han død nå :(

Skrevet

Det er akkurat i grenseland. De burde vært 10-12 uker. Jeg tok over den ene katten min når hun var 5 uker (det var enten det eller så ble hun avlivet av eieren) og det har gått greit, men hun er veldig redd og var. Og ligger det en eneste liten bæsj i kattesanda så bæsjer hun på gulvet ved siden av (men aldri andre steder i huset). Men har også tatt over flere katter på 8-9 uker og det har gått kjempefint og aldri vært noen problemer.

Men det er forskjell på katter også, men hadde jeg hatt mulighet, så hadde jeg ventet et par uker til.

Lykke til med nøstene, kattunger er bare så skjønne da!!

Skrevet

prøv å vent i 12 uker, for kattungene sin skyld

kattemoren lærer de "folkeskikk" og då trenger dei de ukene..

katter som blir tidlig tatt bort kan lett bli mannevonde..

selv fikk vi pusen vår når hun var nesten 7 uker.. (kattemor vill ikke ha henne)

hun måtte få vitaminer hos dyrlegen for å klare seg pga for lite næring.. (hun lå slapp og livløs og skummet rundt munnen noen dager etter vi fikk henne) og eg gråt og gråt..

Nå er hun byggefeltes sjefskatt..

hun er 2 år og bittelita av vekst..

Hun sutter enda på alt mulig.. og er sær og "nekter" til tider å gå ned trappa alene.. vi må liksom bli med ned..

Skrevet

mm, litt tidlig. Anbefalt å vente til de er 12 uker.

Skrevet

Som flere sider, bør de være 12 uker. Først da er de ferdig "oppdratt" av kattemor.

Skrevet

må se an situsjonen.. hvis de fortsatt ikke er reinslige, og fortsatter ammer litt ville jeg venta, men jeg har gitt bort kattunger som var 8 uker, og det har gått helt fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...