Gå til innhold

Scrapbooking - Hva utstyr er lurt/gøy/nyttig å ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på ferie til et land der man får kjøpt billig scrappe-utstyr. Jeg er ganske nybegynner i scrapping,så jeg har ikke noe særlig utstyr. (Annet enn noen stempel og papir/album har jeg egentlig ingenting)

Hva bør jeg se etter når jeg skal shoppe? (Tenker ting som er nyttig og praktisk, og allvendelig, og ikke alt for dyrt i bruk)

Kan dere forklare litt enkelt hva de forskjellige tingene er, og hvordan de brukes?

Jeg er som dere sikkert skjønner ganske nybegynner, for jeg vet ikke hva diecuts og alle disse tingene er, men vil gjerne lære hvordan jeg lager mer spennende album.

Finnes det noen nettsider med info om slike ting, og fremgangsmåter, teknikker osv?

Jeg har prøvd å lete litt, men finner liksom bare sider der de selger utstyr, og det står aldri så godt forklart hvordan ting brukes der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... Du trenger ALT! Jeg begynte med papir, så bare tok det helt av, nå MÅ jeg ha brads, eyelets, ribbons, dies til Quickutz og sizzix, kartong, mønsterark, mønstersakser, binders... absolutt alt som kan brukes. Har ikke en 12" ark-kutter, og DET er litt synd, men pytt pytt... tar det på neste lønning ;)

Jeg googlet endel på scrapbooking da jeg begynte, synes jeg fant mange sider som forklarte bra hva man kan bruke, og hva det brukes til. Dessuten har mange av de "store" nettbutikkene gallerier og Idesider hvor det står om teknikker og andre har lagt ut sine LayOuter. Vet at noen her inne også har utrolig flotte hjemmesider hvor de har lagt ut kjempefine LOer!

Skrevet

Anbefaler å kjøpe det aller første norske scrappebladet "Vi scrapper". Det er knallbra, og har ordliste bakerst i bladet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...