Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå kommet til uke 21, og har enda ikke lagt på meg noenting!! Har vært hos både fastlege og på ul, og alt tilsier at jenta vår har det bra. Men er ikke dette veldig rart?

Hører jo med til historien at jeg er litt overvektig, så kanskje jenta vår tar det hun trenger av næring av det jeg har overflødig av, eller?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er i uke 26 og har enda ikke lagt på meg.

Skrevet

åå for et problem jeg skulle likt å hatt=)) er i uke 15 og har kule mage delux... ser ut som det ligger firlinger nedi der....... vær glad for at dere ik dere går opp mye.. spiser dere normalt så tar babyen det den skal ha... kanskje lurt å ta litt vitaminer og omega 3

Skrevet

Helt vanlig!

Jeg er i uke 22 og er 2-3 kg på minus....enda.

Har vært slik alle gangene, har vel også noen kiloekstra, så jeg er bare fornøyd. Spiser jo normalt og har ikke vært kvalm. Jeg bruker å legge å meg de neste mnd nå...

Men så lenge du spiser sundt og vanlig, ingen problem!

Skrevet

Om du spiser normalt, så tar babyen det den trenger:0)

Skrevet

eg gikk ned 3-4 kg i begynnelsen å har "lagt" på meg 3 kg. så er på normalen igjen.

Skrevet

Har ikke lagt på meg noe jeg heller. Er bare i uke 18 jeg da, men har absolutt ingen kilo for mye på kroppen. Var og er veldig tynn. Slik var det i sist svangerskap og så legen min sier det ikke er noe å tenke på.

Sist gang gikk jeg opp 3 kilo og ble en liten flis etter fødselen.

Ungen tar det den trenger ;)

Så lenge du spise fornuftig å lever normalt så har vekten ingen betydning. Mennesker er så forskjellige. Kjenner flere somm gikk opp 20-40 kilo å like mange som bare gikk opp ett par kilo.

Ingen forskjell på ungen dems ;)

Skrevet

da jeg var hos jordmor sist ca 3 uker siden har jeg ikke lagt på meg noe. jeg har gått ned nesten 6 kilo siden jeg ble gravid. men legen og jordmor har ikke sagt noe av det og ungen er frisk og vokser slik det skal så er det ikke noe å si. skal til legen til uken den 22 juni så det blir spennende å se om jeg har lagt på meg noen nå. jeg har også hatt noen kilo for mye da jeg ble gravid så jeg regner med ungen får det den trenger og tar av det overflødige jeg har. hehe

Skrevet

jaja..noen som har det...jeg er i uke 22 og ser ut som jeg er fødeklar...har lagt på meg 10 kg .... så kos dere.....!!!!!!

Skrevet

Jeg er 26 uker og "bare" 1,5kg på pluss.

Symfusemålet mitt er stort, så babyen må da vokse.

(Hører kanskje med at jeg var meget plaget med kvalme, og tok av 5kg)

Skrevet

Ikke for å være frekk, men dette har vel noe med hva du veide i utgangspunktet å gjøre? Og om man har for "mye" fra før av, om du skjønner?

Damer som er små og spinkle fra før legger jo sikkert mer på seg enn dem som ikke er det? Siden babyen ikke har noe overflødig å ta av?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er jo farligere for små og spinkle damer å ikke legge på seg, for da får ikke babyen særlig mye næring, så de blir kanskje kontrolert ekstra når de ikke legger på seg. Kroppen skal jo ikke bare legge på seg pga babyen, men også bygge opp lagere, så det er naturlig for ei dame som er lett i utgangspunktet å legge en del på seg. Å bygge opp lagere er derfor noe en som er litt overvektig ikke har like mye behov for, og vektoppgangen blir mindre.

MEN...det er ikke slik at babyen i magen skal leve på lagrene til mora,- derfor skal man ikke slanke seg under et svangerskap eller mens en ammer. Er derfor skremmende at noen leger og jm-er skjeller ut overvektige for å legge på seg i svangerskapet! Noen møter faktisk negative kommentarer ang. vekta si hver eneste gang de er på kontroll...helt sykt!

Etter det jeg har lest av vekttråder er det vanligere å ha lagt på seg i uke 21 uansett utgangspunktsvekt enn å ikke ha hatt det, men er absolutt ikke alle som har det. Alle legger jo på seg forskjellig...i forrige svangerskap lå jeg vel på -6 kg fra utgangspunktet grunnet kvalme. Begynte ikke å legge på meg før i 3. trimester. Så snulla levde av lagrene mine (var litt overvektig fra før av så jordmor dreit i at jeg var kvalm), og det gikk bra med henne...med meg derimot gikk det ikke så bra, for lagrene mine var tømte, og melka jeg fikk hadde lite næring.

Kjeder meg i natt, så skriver litt mye her, men altså...det er normalt å ikke ha lagt på seg i uke 21, og når UL og SF-mål er greie og man vet at man har bra nok matinntak så har babyen det nok kjempebra. Men er greit å være litt obs på vekta med tanke på nedbryting på lagere. I alle fall er det min erfaring, men nå var ikke mitt matinntak særlig bra.

Skrevet

la ikke på meg et gram før uke 32.. ikke noe å bekymre seg for! babyen får jo det den skal ha..... hafdde ikk noe å ta av før jeg ble gravid heller- ingen som sa noe på det. er nå i uke 39 og har lagt på meg 8-9kg.

de kommer nok :P

Skrevet

Jeg har heller ikke lagt på meg noe - heller gått ned litt! Og bra er jo det .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...