Gå til innhold

fødselsdepresjon??????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde en ganske hard fødsel som endte med sugekopp..

i noen uker etter fødselen begynte jeg å gråte hver gang jeg tenkte på fødselen,noe som er bedre nå..

men jeg er så mye lei meg,føler meg alene og sliten.jeg sliter med å sove om natten selv om babyen sover.

jeg kan være i godt humør i det ene øyeblikket og helt nede det andre.

jeg har lest om fødselsdepresjon og de eneste symtomene jeg har er dette jeg har skrevet her..å da tenker jeg at det ikke bør være det?

burde jeg kontakte noen eller er dette noe de fleste går igjennom?

er foresten 7uker siden fødsel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er det 7 måneder siden fødsel her. og ting begyner og bli bra :-)

det tar tid. og det blir gradvis bedre etter vært som du får ting på avstand.

jeg syntes alt ble mye bedre etter 4-5 måneder. akkurat som om noe løsnet.

vet ikke om det er sånn for alle eller bare meg

lykke til :-)

Skrevet

hos meg var det nok nervøsiteten og angsten for at noe skulle være galt med, eller at andre skulle påføre, barnet mitt som utløste fødselsdepresjon første gang. Jeg fikk det når gutten var ca 4-5 mndr og det holdt på til han var 1,5 år. Fikk ikke hjelp den gangen. Andre gang starta det med en gang, men varte kortere...fikk hjelp. Denne gangen har jeg ingen antydning, men hadde nok et snev av svangerskapsdepresjon.

Det finnes nok ulike grader av fødselsdepresjon, og man trenger ikke å ha alle sympt for å få diagnosen. Når jeg ble diagnostisert, hadde legen et skjema som han brukte. Ut fra mine svar, hadde jeg en tung føds.depr., og fikk medisiner (som jeg faktisk ikke brukte). Husker det balla ekstra på seg fordi jeg aldri har hatt noen form for psykisk probl, og jeg trodde jeg tørna for alltid!!!

Skrevet

Akkurat som du skriver, føler jeg også det. Har hatt en periode at jeg ikke sover om natten (babyen sover). de to siste døgna har jeg sovet i 6-7 timer kanskje tilsammen. Jeg prøver å legge meg mange ganger men får ikke sove. Jeg også hater å være alene, men min samboer er mye borte og det fører til krangling. Han sier han ikke er mere borte nå enn før. Men han skjønner ikke at jeg trenger han sammen med meg nå! Er også så bekymret for jenta vår. Men hun virker å ha det så bra så.

Ville bare si at jeg føler med deg. Vet akkurat hva du mener og ville bare gi en trøsteklem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...