Gå til innhold

Sambo legger planer, uten baby, men hva skal man si da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg student, han i vikariat, kanskje fast fra høsten. Begge har lånekassegjeld og generelt lite penger. Jeg har tenkt at neste høst er vi begge i jobb og kan kanskje få lån til leilighet og litt mer stabil økonomi og da er jo det kanskje ok å få en baby. Flotte saker, ja da. Men nå sier sambo at han skal tilbake på skolen og få studiekompetanse (han trenger et års påbygging etter to år på yrkesfaglig) og så kanskje ta en bachelor... Det er jo veldig bra, jeg er ikke den som skal stå i veien om han vil ha mer utdannelse, for all del... Men jeg klarer ikke å se at en nyutdannet sykepleier og en student har det så veldig bra økonomisk... Og da passer det vel (i hans øyne) ikke med unge?? Jeg tør liksom ikke si noe om det for jeg vil ikke høres kjip ut, som om hans skolegang ikke er viktig... Dette er jo heller ikke noen planer som er fastlagte, mer noe han tenker litt på... Hmmm, vanskelig dilemma for jeg vil jo at han skal få gjort de tingene han vil her i livet, men jeg vil jo også at vi skal prøve å bli gravide...

Ei venninne av meg shoppa babyklær til niesen sin i dag og jeg hang meg på. Det hjalp ikke akkurat på babysuget å gå rundt og plukke ut nydelige sommerbodyer til ei lita jente...

Jeg får vel se ting ann og om det virker som om han vil gjennomføre disse skolegreiene så får jeg heller ta mot til meg og spørre om det kommer til å påvirke "planen" vår. Hva synes dere, skal jeg bare se det litt ann? Eller skal jeg snakke med ham nå sånn at han kanskje kan ta det med i betraktning? Jeg er så i tvil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det går fint:-) Vi er begge studenter og har mange år på skole igjen enda, men det går helt greit økonomisk så lenge vi ikke sløser:-) Så om dere har din intekt og en studielånsinntekt, så tror jeg dere skal greie dere. (om dere ikke kjøper leilighet da...kan bli en god del utgifter ekstra da ja)

Er du ferdigutdannet i år? På høgskolen eller privat? Jeg lurte litt på å gå på Betanien sin sykepleierutdanning i Fyllingsdalen, virker veldig greit.. har du noe kjennskap til det?

Skrevet

Kjenner meg i gjen. Men hos oss er det jeg som har igjen 1 år på sykepleien og han som jobbrt. (fast) Og jeg har så utrolig lyst på familie med min kjære. Men han har alle disse planene. Hva ikke til mye hjelp, men vi er flere i den situasjonen. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...