Gå til innhold

noen som vet ang rier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

voknet kl 4,30 med vonde rier. varte og varte til ca 8,30- da fikk jeg endelig sovnet litt. voknet en time senere og da var de mindre vonde og mindre hyppige- forsvant helt etterhvert..

har bittelitt nedpress, mensemurringer og kynnere nå men ikke på langt nær så vondt som i dag morges.......

kan det gå laaaang tid før de tar seg opp igjen? dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet??

Utålmodig!! :-/

Skrevet

sånt lurer jeg på også! hehe

det er vel litt forskjellig.. jordmor sa at maserier godt kan holde på i en uke-to uker før fødsel. men at de også kunnelede til skikkelige rier og fødsel..

rådet hennes var å holde seg i bevegelse, og la tyngdekraften gjøre jobben med å dytte ned baby:)

Skrevet

men maserier er vel ikke så sinnsykt vonde er de det??

jeg fikk knapt puste de tre timene i dag morges følte jeg ble vridd som en vaskeklut på midten og at vondtene presset nedover og oppover slik at lufta gikk ut....

ååååå jeg er så lei!!

Skrevet

vel, forskjellen på maserier og kynnere er jo bl.a smerten.

Mine varierer, fra jevnt ubehag til at jeg må puste meg gjennom. igjen helt normalt, sa jordmor, men bare bra for oss, for det er kroppen som jobber!

men du kan godt ha ekte rier som dabber av litt innimellom! Fårbare håpe de tar seg skikkelig opp da!

er slitsomt å gå sånn, og dersom du går sånn alt for lenge,ville jeg konsultert med føden, for det er ingen vits i at du skal være utslitt nå fødselen setter i gang. kanskje kan de sette deg på drypp eller noe etterhvert, for å opprettholde rieaktiviteten din!

Skrevet

satser på at begge føder innen mandag er ferdig!

ser vi har termin på likt =)

Skrevet

har vi det? :)

ja, men det hadde vært fint altså, vil veldig gjerne ha ut denne ungen i løpet av helgen. kan vi ikke prøve å gjøre en liten avtale i natt da? hehe.

jeg får slenge litt ekstra oregano på den pizzaen i kveld (har ikke noen tro på disse kjerringrådene ang krydder osv, for jeg spiser utrolig mye krydder normalt sett, men det er iallefal en god unnskyldning..hehe) og prøve å overtale mannen min til nok en runde i halmen...

og så får du gjøre det du kan, og så satser vi på at dette tar seg opp, altså!!

Hva med å lage deg en god kopp kakao, med masse kanel i? det er iallefall godt!

Skrevet

hvordan ligger du forresten ann da noe aktivitet???

Skrevet

Ble sendt til sykehuset liknende smerter som du forklarer om her da jeg var 34(6), er 37(4) nu. Hadde (uregelmessige) onde rier, men med enda kortere mellom rom 2-10 min. Men de ga seg mer og mer med dagen og det var ikke noe mer enn det. Og de på sykehuset visste ikke ka det kunne være. Livmortappen var enda umoden og jeg hadde ikke fått noe åpning heller.

Skrevet

nei vet du, i går hadde jeg jo rier fra tidlig kveld til tre i natt. i dag har det bare vært noen fattige småtak..

får nok lokke med meg mannen en tur, tror det er det som har satt i gang de siste dagene, egentlig...:)

får se til å lage litt mat jeg.. du får ha lykke til i kveld/i natt, og hold meg oppdatert på en eller annen måte da. hehe

(vanskelig å vite hvem du er når du er anonym, så du får kontakte meg:)

jeg titter helt sikkert innom i løpet av kvelden også, kjenner jeg meg rett.. hehe

Skrevet

jepp må og innom å se hvordan folk ligger ann hver kveld/morgen =) det er så spennende ;p

venter på sambo og da blir det vel en siste (forhåpentligvis) runde før den er ute :P tihi

Skrevet

Maserier er utrolig vonde de også. :( Hadde masse maserier med førstmann......uten noe virkning og det var vondt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...