Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg fikk brev i posten etter svangerskapskontroll og har fått svar på en del blodprøver som jeg ikke har peiling på hva er for... er det noen som vet hva -Erytrocyttantistoffer ikke påvist- betyr?? Er det bra? -HIV - antistoffer ikke påvist- Rubelavirus antistoff påvist- Huff, jeg ble helt stresset!! Er dette normale prøver? Legen sa ingenting om hva blodprøver jeg tok, bare at de målte jern... Signerer med anonym siden dette er litt personlige opplysninger:-)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 det eneste jeg kan svare på her er at rubellavirus antistoff påvist, vil bety at du har fått vaksine når du var liten for røde hunder eller noe slikt. hvertfall slikt jeg fikk forklart det.... jeg lurte på det samme skjønner du..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Ok, takk:-) Noen andre som vet hva spes. det første betyr??
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Kopierer noe jeg fant på en annen side til deg... Når du får en sykdom - f.eks. rødehunder, danner kroppen antistoffer for å bekjempe sykdommen. Disse antistoffene kan man se i en blodprøve. Så hvis man ikke finner disse antistoffene betyr det at du ikke har hatt sykdommen. I følge min skolelærdom er erytrocytter det samme som røde blodlegemer - tror jeg.........
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Men er det bra å ikke ha antistoffer mot røde blodlegmer?? Huff, jeg kan så utrolig lite om dette.. Tusen takk for svar:-)
spirenr 2 er gutt! Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Søkte på erytrocyttantistoffer på google, og fant dette svaret: "Erytrocytter er det samme som røde blodlegemer. Når det gjelder disse antistoffene du spør om så er forklaringen egentlig ganske komplisert, men jeg skal likevel prøve meg på en kortfattet forklaring (så får du heller stille spørsmål til svaret, hehe) Blodklassesystemet ABO og Rh er er en forenklet inndeling av de forskjellige blodtypene vi mennesker har. Hvis du får påvist uvanlige erytrocyttantistoffer så betyr dette at du har en noe spesiell blodtype, og dette er viktig informasjon for helsepersonell som skal følge deg i svangerskapet. Likevel vil jeg påpeke at det finnes ulike antistoffer, og selv om du skulle få dette påvist så betyr ikke dette automatisk at det vil komplisere svangerskapet ditt. Om et antigen - antistoff system kan være farlig i et svangerskap er litt enten-eller, og du vil bli godt fulgt opp dersom du skulle være så uheldig og havne på feil side av gjerdet." Slik jeg forstår svaret,er det positivt at dette ikke ble påvist. Håper dette er oppklarende for deg.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Ja, det var veldig oppklarende. Jeg fikk hjerte i halsen når jeg mottok brevet i dag, for jeg visste ikke at jeg hadde tatt desse prøvene. Nå kan jeg altså slappe av da:-D Tusen takk!
spirenr 2 er gutt! Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Ja det skjønner jeg godt du ble. Men hadde det vært noen form for komplikasjoner ville nok legen ringt deg og ikke sendt brev.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Hehe, ja sansynligvis.. jeg tenker bare ikke helt klart:-) Var uansett veldig godt å få vite hva det var fornoe. Ha en fin kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå