Seriøst Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 31 mai, 4 dager før termin, hadde lillegullet tenkt seg ut. Jeg voknet kl 06 og gikk på do å tisset, og 20 minutter etter fikk jeg den første rien. Jeg var litt usikker på om det var rier eller mageknip, for jeg var temmelig dårlig ellers også. Men riene kom med 7 min mellomrom og jeg skjønte raskt at nå var det noe på gang. Mannen min voknet ca 06.45 og ble litt sjokkert når han såg jeg låg og leste i sengen. :-) Så ble vi liggende litt å prate om det som skulle skje før mannen min ville stå opp. Bagen var nemlig ikke pakket i det hele tatt, og vi har en gutt på 1.5 fra før som måtte gjøres klar. Jeg begynte å springe på do etterhvert, og riene var regelmessige og de varte ganske lenge. Jeg trodde det skulle ta lang tid, forige fødsel varte nemlig i 18 timer fra det startet. Jeg satt i stuen å prøvde å spise litt, fikk presset ned en halv skive, mer orket jeg ikke. Jeg kjente riene ganske godt og pustet meg gjennom, men hadde gode pauser og var overbevist om at det var helt i startfasen. Kl 09.00 kom mamma, hun skulle passe storebror, og vi kjørte direkte til føden. Klokka var vel 09.40 når vi ankom føden, og riene kom med 4-5 min mellom og varte over minuttet. Når jeg låg med slik ctg registrering syns jeg riene dabbet av litt, både i intensitet og hyppighet, så var litt skeptisk når jordmor skulle sjekke opning... Var så redd for å bli skuffet, at det bare skulle være 1-2 cm opning... Men jordmoren ble lettere sjokkert, og sa at det var jo ikke rart jeg måtte puste meg gjennom riene, her var det nemlig 6 cm opning allerede. Gjett om jeg ble paff!!! Når jeg hadde 6 cm opning sist var jeg ikke tilsnakkende... Nå var det hele så lett i forhold. Jeg var helt rolig og hadde gode pauser, og riene var absolutt ikke sååå vonde. Litt før 10.30 kom vi inn på fødestuen, og jeg og mannen min pratet og koste oss. Riene var regelmessige, men de var ikke i nærheten av så vonde som de var med første mann. Og en time senere hadde jeg 9.5 cm opning! Dette gikk jo kjempe kjapt og frem til nå så følte jeg at det gikk så lett som en lek! Nå gikk vannet og riene ble vondere, og guten låg så langt oppe at jeg ikke fikk lov å presse. Den stunden fra vannet gikk og til jeg fikk presse var derimot ikke så behagelig, men det varte toppen 30-45 min, ikke flere timer som var tilfelle med første mann. Når jeg endelig fikk lov å presse kom det enda et sjokk. Med første mann brukte jeg 50 minutter på å få han ut, nå tok det sikkert ikke mer enn 10 min så var god gutten ute. Jeg presset skikkelig godt og hadde en fantastisk jordmor som hjalp meg å finne rett presseteknikk. Guten kom 12.29, det tok bare 6 timer fra første rie, og var en drømmefødsel... Eneste negative var at jeg revnet masse, det var fordi ungen kom så fort og var så stor. Han var nemlig 4785gr og 55 cm lang. Hodeomkretsen var 36 cm. Nå koser vi oss hjemme, og storebror er så snill med lillebroren sin! :-) Hele fødselen var en fantastisk opplevelse, hadde aldri trodd det kunne gå så kjapt og greit! Og det selv om babyen var kjempe stor....
summer85 Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 heisann =) så godt å høre at du hadde en såpass "lett" fødsel da =) gratulerer så mye med gullet!!
Dotten Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 For en flott fødselshistorie og opplevelse da! Gratulerer så masse med en liten (stor) gutt, og kos dere sammen alle 4
Amonym i dag Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Godt å høre at ikke alle fødsler er så tøffe. Det hørtes ut som en veldig fin fødsel. Gratulerer med gutt nr 2:)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Gratulerer så masse med et nytt lite lillegull:0) Så heldig du er!
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Gratulerer så mye!! =)) Han var omtrent akkurat like stor som min yngste (4780g og 54 cm)...
Sentralstøvsugeren Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Gratulerer med nok en prins:):) Nyt barselstiden - den går så altfor fort!
Seriøst Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2007 Godt det ikke bare er meg som får store barn... Fikk lettere sjokk når jeg såg hva vekta stoppet på kan du si! ;-)
mai mammaen til to Skrevet 16. juni 2007 #10 Skrevet 16. juni 2007 gratulerer da.. kjekt med en sånn drømmefødsel... jeg hadde også en lett og kort fødsel og er kjempe glad for det.. er alltid kjekt å ha en positiv opplevelse med det syns jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå