2småihus!:) Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Er det greit å bare bruke milo og vaske på ullprogram i vaskemaskinen?? vet at det finnes sånn spesialgreier for å vaske skinnene med, men håpet på å slippe å kjøpe det...
ana baroma Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Kjøp spesialgreier likevel... de koster ikke stort, og skinn er jo ikke det man vasker så ofte kanskje? Du får garantert et bedre resulat iallefall...
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Du burde kjøpe en sånn pakke med spesial såpe og en kam.. hos meg fulgte det med lammeskinnet da... Du bevarer det sikkert finere mye lenger da... :-) Vaskemiddelet jeg fikk med kommer fra et firma som kaller seg "bevar deg vel"... Ser ut som du kan kontakte de på mail: [email protected] Ellers er det jo sikkert å få tak i lignende i babybutikker som selger skinn.. Jeg fikk også med en kam, akkurat slik de bruker på hunder og katter, den skal være flat som en kam (altså ikke børste) Det kan du kjøpe på zoo butikk... Poenget med kam'en er å gre skinnet mens det er halvtørt, da blir det ikke så krusete, men det blir glatt og fint igen... Så vask det på max 40 grader, ullprogram. Sentrifuger, rist skinnet godt og heng det opp etter 2 hjørner. Ikke heng det over snoren, for da blir det en bøy på midten, men fest det med klyper i hjørnene. Når det er nesten tørt/halvtørt kan du gre det... (Jeg gjorde dette ute, for det fyker litt hår/ull rundt omlring... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå