Gå til innhold

maserier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er førstegangsfødende og har ikke peil, så derfor spør jeg her;)

Har i hele formiddag hatt masse masse kynnere og samtidig hatt sånn mageknipevondt mens kynnene har pågått. Noen ganger så vondt at jeg ikke klarer å ligge i ro. Og noen ganger har jeg mensenvondt i ryggen, men ikke veldig kraftig. Kjenner i tillegg en del nedpress (kraftig). Er dette maserier eller er det bare kynnere som er vonde? Og hva er evt forskjellen? Vel sikkert ikke lett for dere å si hva det er, men noen forslag???

Hilsen en uvitende førstegangs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg.. i håp om å få noen svar...

Skrevet

Kanskje det er fødselen som er igang? Regelmessige? Langvarige?

Har gått med slike kynnere/maserier i en uke nå, kommer bare innimellom - selv om jeg hele tiden håper og venter at det skal ta seg opp ;) Krysser bare fingrene for at de i det minste modner og klargjør ting der nede, for noe nytte bør de virkelig gjøre for seg når de er så vonde som de er ;)

Hadde det slik i et par uker før sist fødsel også, men da var de virkelig ikke så vonde som de er nå. ...så det jeg sier er at det kan være fødselen som starter, eller det kan være vonde kynnere eller maserier ;) Trenger du noen til å krysse fingrene for deg? :)

Skrevet

jeg har akkurat det samme som HI. men jeg er bare 33+4. hvordan skal jeg tolke det da?

Skrevet

bobobaby; da ville jeg tatt kontakt med føden for en ctgregistrering.

der kan de sjekke hvor sterke takene dine er, og om det stresser babyen din.

heldigvis kan du trøste deg med at en ofte opplever vonde kynnere osv rundt uke 33, men dersom de oppleves skikkelig vonde, så ta for all del kontakt med føden. der kan du få evnt riedempende, sånn at du ikke føder for tidlig.

til HI; høres ut som maserier ja. dersom de blir helt regelmessige, så ta kontakt med føden du og. noen opplever visst ikke riene sterkere enn "mensenvondt" mens for de aller fleste av oss er visst det noe vi må gjennom i dages- eller ukesvis før kroppen er klar til å presse ut småtten.

lykke til! :)

Skrevet

takk for svar. jeg har vært på føden. men det gir seg jo selfølgelig når jeg sitter der og slapper av. så de får jo ikke målt det. irriterende.

Skrevet

Heisann! Takk for svar!!

Maseriene/kynnerne ga seg i går ettermiddag, og har ikke hatt noen siden. Men håper virkelig de satte i gang noe... Jeg vil ha bebis!!!!

Så ja anonym; veldig fint om du kan krysse alle fingre og tær for meg;)

Babyboom: Hva sa de på føden da? Hva mente de det var? Typisk at sånt gir seg når man kommer dit... Jeg hadde noen dager med meget lite bevegelse og dro på føden for å måle det, da var det jo selvfølgelig masse liv!!! ;)

Skrevet

Mente bobobaby, ikke babyboom

Skrevet

jeg fikk ikke skikkelig svar på det. og det irriterer meg. er enklere å takle det når jeg vet hva det er. istedenfor å sitte og lure på om jeg burde ringe føden, eller om det skal være sånn. men det var ikke åpning ihvertfall. de sa at jeg skulle ta kontakt om jeg fikk flere sammentrekninger. men så er det; hva mener de med det? hvor mye, og hvor vondt skal det være for at jeg skal ta kontakt da? murringer i ryggen har jeg omtrent hver dag nå. og vonde kynnere også. kan jo ikke reise ned dit hver dag heller. har en time å kjøre hver vei. så jeg begynner å bli litt frustrert nå.

Skrevet

Huff ja det skjønner jeg! Men bedre å ringe ti ganger for mye enn en gang for lite!!! Jeg har følt meg litt hysterisk noen ganger, men så tenker jeg at hva hvis noe hadde vært galt og jeg ikke ringte fordi jeg ikke ville være hysterisk. Det ville jeg aldri tilgitt meg selv for! Så da for de heller synes jeg er litt hysterisk... Men det tror jeg ikke de gjør, de fleste er jo veldig vant til sånne spørsmål. Så det jeg prøver å si er at ring igjen hvis du blir i tvil. Men hadde det vært noe på gang nå så hadde de nok sett det når du var på kontroll.

Er du i jobb? Vet at sånne vonde kynnere kan komme av mye stress, kjenner flere som har blitt sykemeldt fordi de har hatt for mye kynnere for tidlig i svangerskapet. Så kan jo evt ta en samtale med legen din, fortelle hvordan du har det og høre hva han/hun sier.

Er uansett viktig å lytte til kroppen sin og ta hensyn til de signaler den sender. Men kjenner veldig igjen den følelsen av å ikke vite hvor grensen går, hva er normalt, hva er ikke... ikke så lett dette her... ;)

Masse lykke til hvertfall! Håper det gir seg!!

Skrevet

ja er enig med deg, ville aldri tilgitt meg selv om jeg var for sen med å ringe føden og det skjedde noe galt med gullet. jeg er sykemeldt pga bl. så jeg tusler bare rundt hjemme. ikke noe stress. og disse murringene og kynnerene kan komme når jeg ligger og ser på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...