Gå til innhold

hvordan komme seg hjem fra sykehuset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lov å sitte med barnet i armene i taxien? eller kan man legge de i bagvogna og sette den i baksetet i taxien?

har ikke bil og gidder heller ikke å gå til anskaffelse av et bilsete bare for at bestemor skal kjøre oss hjem

er sikker på at det finnes en veldig enkel løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke låne et bilsete av noen akkurat denne dagen<? har du noen du kjenner som har barn er det jo sikkert i orden bare den ene dagen, så kan den som henter deg ta med seg setet på vei til sykehuset for å hente deg???

Skrevet

Jeg ville lånt et bilsete. Jeg ville hvertfall IKKE kjørt hjem med babyen usikret...du vil aldri tilgi deg selv om det skulle skje noe. Uansett, er det kontroll vil du jo bli bøtelagt.

Du sier du ikke har bil, men hva med å kjøpe et brukt og rimelig bilsete? Ellers vil du jo aldri få muligheten til å bli kjørt/sitte på i bil med babyen din...

Jeg har kjøpt brukt, kun brukt i 8 mnd...betalte 350 kr...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Leie eller låne bilsete kan du gjøre...på sykehuset i Skien så hadde de faktisk bilstoler som de lånte ut til foreldre som skulle hjem med babyen.

Skrevet

De fleste taxisentraler har også bilseter til babyer, uansett så ville jeg ALDRI ha kjørt hjem med babyen usikra. Helt sikkert noen som kan låne den et bilsete for noen timer.

Skrevet

For å legge til...det er faktisk ikke lov til å reise med barnet usikra, så da må du finne en annen løsning til det, så håper du får lånt bilsete et sted.

Skrevet

ok takk for logiske svar! formulerte meg kanskje veldig uansvarlig, men for å betrygge dere alle hadde jeg ingen planer om å slenge barnet i baksetet altså!;) får spørre sykehuset, noen kjente eller taxisentralen!

Skrevet

Oioioi...vi har faktisk samme termin og bor begge i Oslo! Vi tar babyen med i trikk og t-bane hjem!:P Får evt. moren min til å kjøre for hun har babybilsete i bilen sin.

Skal du ta taxi ville jeg tatt kontakt med dem dagen før dere drar for kan ta lang tid før de finner et sete til nyfødt...må være bakovervendt fra 0-9 kg.

Skrevet

festlig!

ja det er også en mulighet med offentlig transport. har fått fødeplass på ullevåll og bor på carl berner så kan jo hende jeg jogger hjem med bagvogna også! får se an formen, men det er godt å være forberedt på det meste!

hvor skal du føde?

Skrevet

Valgte Riksen jeg, så vi møtes nok ikke på føden da!:-(

Du kan jo ta trikken bort til Forskningsparken (altså to stopp opp til Blindern), og ta t-bana til Carl Berner hvis formen er grei! Eller 20-bussen går jo direkte fra Ullevål til Carl Berner!:-)

Åssen har formen din vært hittil? Er magen din like stor som min?:P (Har bilde fra uke 24 på profilen min)

Skrevet

du kan jo kjøpe ett billig ett brukt da? foreldrene mine skal kjøpe ett så de kan stikke av med lille innimellom:)

Skrevet

ja go ide!de blir sikkert ikke vanskelige å overtale!

Skrevet

nå er formen glimrende! er helt i hundre! men synes å huske at det var ganske jævli i måned 4... magen er litt stor og liten om hverandre, en mm under det såkalte symfysemålet;)

Skrevet

hoi...jeg jobber på drosjesentralen på lillehammer/gjøvik å der har vi barneseter som vi bruker... så bare å bestille taxi å si fra at det skal være med barnesete til nyfødt :)

noen sykehus har også som de kan låne ut men tror ikke det er såå mange som har det.

=)

Gjest Tutta, med baby nr to i magen!
Skrevet

De fleste helsestasjoner låner ut sånne "baljer" m 5-punkt sele til nyfødte..

Skrevet

De fleste barneutstyrs butikker har utleie av barnesikring til bil, koster ca.70kr måneden, mange helsestasjoner har også bilsikring til utlån.

Noen forsikringsselskap har også dette tilbudet, kanskje deres forsikringsselskap har denne ordningen..

Skrevet

Det er ikke noe problem å be om babybrybbe/sikkerhetsnett til babyen din når du bestiller drosje. Oslotaxi har begge disse tilgjengelig, det eneste er at det av og til kan ta litt tid før drosja kommer. (Men ikke mer enn en halv time eller noe, altså)

Drosjesjåførene har nemlig ikke lov til å kjøre med et barn usikret i bil, så det er viktig at du opplyser om babyen til drosjeselskapet når du bestiller. Hvis ikke, så blir det jo bare en bomtur for sjåføren, og du må vente enda lenger...

Du bestiller babykrybbe hvis du ikke har noe å ha babyen i, og sikkerhetsnett hvis du har en hard bag. Myk bag går ikke. Det koster 50 kr ekstra for babykrybbe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...