Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg holder på å lage masse barnemat. Kan man fryse moset banan og er det evt. noen forskjell om man har blandet det med annen moset mat?
<¤>Wildrose<¤> Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Banan går fint å fryse. Jeg pleier å dele en banani to og stikke pinner i dem og så fryse. Ungene elsker froset banan (men nå har jeg store unger da) Bananen blir nå ikke ødelagt av å fryses. Men å fryse bare banan for å ha til dessert etc ser jeg ikke poenget i. Moset banan er jo lett tilgjengelig. Men kanskje du kunne lage noen "spennende" desserter å fryse? Bland lett oppkokt eple med moset banan (det gikk ned på høykant her da de var små) Mos aprikoser og bland med banan, det var skikkelig digg her i huset. Moset banan kan blandes sammen med de fleste frukter. fordelen er at den setter en fin søtsmak på ellrs syrlig frukt slik at du ikke trenger å tilsette sukker. De fleste kjøpings dessertene er jo tilsatt sukker. Og alle (så og si) er tilsatt vann og stivelse. Det trenger du jo ikke på hjemmelaget.
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Var sammen med andre frukter jeg tenkte på, dårlig formulert spørsmål bare. Hadde tankene en annen plass. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå