Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Hva er grunnen til at noen bare MÅ ha nr 2 før nr 1 kan gå/snakke? Er det virkelig så viktig at barna får "glede" av hverandre?? Det er 7 år mellom meg og søstra mi, hun var så flink med meg når jeg var liten atte:) Er ikke det mye bedre for alle parter, å vente til det går an å forklare for det "store" barnet at det kommer en baby i huset? Vi skal ihvertfall vente til jenta vår skjønner hva som skjer, og ikke minst får vi nye krefter+at jenta vår får FULL oppmerksomhet så lenge hun trenger! Si hva dere vil, men med 2 tette kan det jo aldrig bli like bra med den saken.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Hvorfor er du som ikke vil ha to tette å opptatt av dette da??? Merkelig.. Jeg ønsket meg to tette og er nå 6 mnd gravid med nr 2 =) Når 1 ble 12 mnd nå nettopp! Jeg har både nok kreter og masse å gi til begge to. Noen velger å vente lenger andre vil ha to tette. For oss passer to tette perfekt=) Så slapp av og ikke tenk så mye på hva andre gjør du =)
*3 prinsesser* Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har to jenter med 18 mnd forskjell på. Er utrolig glad for at vi valgte å få to tette. Og veldig kjekt at de er av samme kjønn. Jeg er av den oppfatting at det er sunt for barn å ha søsken fra tidlig alder. Da lærer de seg å dele, både oppmerksomhet og ting. De har alltid en lekekamerat. Når nr 1 var så liten som atten mnd når nr 2 kom til verden har vi aldri hatt problemer med sjalusi. Hun vet nok ikke at hun en gang var enebarn. Vær gang de har vært borte fra hverandre, som når de våkner om morgenen eller når de har vært hos dagmamma og barnehage, er de utrolig glade for å se hverandre. Da klemmes det og smiles det til den store gullmedaljen:-) Det er fint når vi skal finne på aktiviteter at de er så jevngamle, for da er sjansene for at de har glede av det samme stor. Gled dere dere som har et lite barn og som venter nr 2. klem fra
Luca Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Hehe, jeg syns jeg ser misunnelsen lyse igjennom ved både amme-dsikusjoner og "hvem-gjør-riktig" i forhold til kremer, bilstoler og mat osv her inne. Men jeg har tilgode å se det når det gjelder å få barna sine tett:-) For det kan vel ikke være annet enn misunnelse e.l når et menneske gidder å bry seg med når andre får barna sine....hehe:-) Anyway, jeg har 15 år mellom mine to første og 15 mnd til nestemann. Begge alderene er perfekte for meg, og føler mange deler vår glede ved å ha de to minste så tett. Snuppa var som sagt 15 mnd da hun ble storesøster, da hadde hun gått i 5 mnd alt og snakket mye. Hun var godt forbredt på at det kom en baby, og de er verdens søteste sammen nå. Storesøster er så omsorgsfull og viser fram lillesøsteren sin til alle som gidder å se. Jentene har sovet hele natten fra de var små, legger seg likt på samme rom nå kl 1900 og vi foreldre føler vi har godt overskudd til barna. Og jeg personlig føler jeg får mye energi av barna mine:-) Om jeg hadde VALGT denne aldersforskjellen om jeg hadde vært yngre er en annen sak og uten interesse å tenke på, for vi er nemlig så heldige å ha det slik nå:-) Så dette var en veldig merkelig å kritisere syns jeg, og tror du er bittelitt misunnelig på oss som er så heldige å ha to så tett-)
ALIICE Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Signerer HI! Godt å høre at noen har samme synspunkt som meg. Får så mye pepper fordi jeg vil vente noen år med nr 2.
Luca Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Ja, det er jo rart hva folk bryr seg med kanskje....men hva har det liksom med at noen velger å få barn tett da? ER det derfor du får pes liksom fra venner&familie?:-)
*3 prinsesser* Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Folk må jo selvfølgelig ha forskjellige meninger:-) Jeg for min del syns jeg måtte dele våres positive opplevelser:-) Husk nå på jenter hvordan dere skriver innleggene deres.....
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har 15 mnd mellom mine barn. Nr 1 var så liten da nr 2 ble født at vi slapp sjalusi. Jeg og pappaen klarer fint å gi begge barna like mye omsorg og oppmerksomhet, ingen av dem som lider pga at de har et søsken. Vi er i en periode i livet der vi prioriterer barn og ikke karriere, dette resulterer i at vi begge er mye hjemme og har god tid til å ta seg av barna våre. Jeg har klart å ta utdannelse og få to barn før jeg er 30. Dette gjør at jeg kan prioriere barna mine noen år, og samtidig ha mulighet til å "gjøre karriere" etter at de har fått noen år på baken. Jeg vil da fortsatt være ganske ung:) Jeg er stolt av mine to tette, og ville ikke ha gjort ting annerledes.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Jeg venter nr 2 og nr 1 er 14 mnd nå.. Jeg gleder meg til å få 2 tette..Men respekterer dem som vil vente med å få nr 2..Men hvorfor legge ut et innlegg på hvorfor i allerden noen vil ha tette barn? Hva er det for noe da? Noen vil det og noen vil ikke det.Så enkelt er det.. Jeg vet at jeg har kapasitet til 2 tette.. Du skal se at det er du HI som kommer til å slite med sjalu storesøsken og barn som ikke kommer overens fordi har for stor alder forskjell og ikke er i samme verdner en gang. Tro meg, jeg har søsken som har til sammen 17 barn, både tette og med stor alder forskjell.Og det er dem som er tette som kommer best overens.( Men det finnes unntak)
SuperGlad Skrevet 16. juni 2007 #10 Skrevet 16. juni 2007 Her blir det 16 mnd mellom jenta vår og gutten vi venter. dette var ikke planlagt så vi tar ting litt på sparket :-) Nye krefter trenger vi ikke, da vi har vært utrolig heldig å har fått en hittil rolig jente, ikke en eneste våkennatt bortsett fra et par netter da hun har vært syk. Full oppmerksomhet skal nok begge mine barn få livet ut :-) Hvilke av delene som er best er nok ikke noen vits i å diskutere, da alt er relativt. Noen trenger slik som deg å finne nye krefter, vi er overladet å klar! Du føler barnet ditt trenger oppmerksomheten din alene, vi har massevis av oppmerksomhet å gi, å er så heldige å få to å gi det til :-)
snuppi2 Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Egentligen en helt unødvendig diskusjon, hehe, men lätt att ha en åsikt om. Vi skal vente til gutten vår er ca 3 år, det känns bäst för oss:)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Det var også noe å bry seg om. Du virker bitter siden noen er sagt noe negativt til deg så nå må du finne noen å tråkke på hi hi =0) blir litt for patetisk. Folk må da få bestemme når de selv vil få barn. Noen velger måneder andre år. Kjenner desverre ett par stykker som ikke får unger i det hele tatt så vi skal være glade. Nyt ungene dine du ikke prøv å finne så mye negativt med andre som velger å gjøre annet enn deg. Jeg kan ikke vente til å få to tette =0)
Dolla&Heidi&spire Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Dette må jo være individiduellt. Min bror er 7 år yngre enn meg. Og opp ighennom oppveksten har han stort sett vært en pest og en plage for meg selv om han har vært verdens snilleste lillebror. Selv om jeg vet at jeg har vært et stort forbilde for meg. Det er føst etter at jeg flyttet ut hjemmefra at vi fikk et skikkelig godt forhold. Han er nå 15 år og er en utrolig flink onkel. Men det er altså ikke før de siste årene jeg virkelig har satt pris på ham. Jeg har ei jente på 14 mnd og vil til høsten begynne å lage en ny:) Vi ønsker å ha to tette mest for vår egen del. For å på en måte begrense den tiden de er små mest mulig, Det virker så kjedelig for meg å f. eks vente 7 ås til tulla har blitt stor og "klarer seg selv" for å så få en til og begynne på nytt. Derfor vil vi ha litt tette. Pluss at jeg har vært verpesyk i mange måneder nå...
Northernlights Skrevet 17. juni 2007 #14 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har følgende "opphold" mellom mine barn: 22 mnd 23 mnd 3,5 år 6 år 7 år Mellom første og siste er det hele 21 år. Ingen av dem ser ut til å ha "tatt skade" ;o) De to som kanskje er aller mest knyttet til hverandre, er han på snart 21 og minsten på 19 mnd! Så det er aller best,da. Og ha 19 år mellom barna :-p
tvilling73, 05/07 Skrevet 17. juni 2007 #15 Skrevet 17. juni 2007 Ha ha ha den var fine, Northernlights :-) Jeg og søster'n min er det 20 mnd mellom. Vi lekte godt i lag når vi var små. Hadde alltid en lekekamerat. Vi var alltid godt i gang med dukker, veldig samkjørte. Kom det derimot besøk av en felles venninne så kunne dukken krangla så busta føyk. Ellers hadde vi de samme venninnene i ungdommen og vi samles jo enda når alle er "hjemme" om sommeren f.eks. Jeg venter nr to og det blir 21 mnd mellom mine. Heilt bevisst!!
Xc1t3 Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 har en sønn på 1 år og 5 mnd å venter neste i november, synst det virker herli med too tette, har mye kjærlighet å gi til begge=)
Northernlights Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Det er så individuelt hva man selv orker og klarer. Så det er litt arrogant egentlig, å si at man selv har det perfekte svaret for alle andre på hva som er rett mellomrom mellom barna sine.
RajaPia Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Synes folk kan få velge hvor tett de vil få barna sine , uten å få kritikk for det. Noen har ikke den muligheten en gang. Jeg har 15 år mellom mine to. Ikke det ideelle kanskje, men sånn blr det nå ettersom jeg var singel alenemor i mange år. I dag fyller jeg 40 , så da har nok muligheten til å gi vesla småsøsken fløyet.
Northernlights Skrevet 20. juni 2007 #19 Skrevet 20. juni 2007 Gratulerer med dagen =) Er så absolutt enig med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå