Gå til innhold

Flere som har morkaken foran mormunnen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal jeg. Vil jo aldri bli sånn at jeg kan slappe av og glede meg, og være glad. Først var det blødninger, og nå er det altså morkaken. Er jo alltid en risk for at det kan gå galt føler jeg, og jeg får ikke slappet av.

Noen solskinnshistorier her... Jeg er 14+5, men flere ul tyder på at jeg er en uke lenger. Selv om jeg fikk satt inn egg ved ivf...

klemzer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde d sånn i mitt forrige svangerskap men,morkaka flytta seg oppover etter hvert...håper d skjer me deg også :) lykke til

Skrevet

Takk for svar.....

men når bedret det seg da...

Skrevet

Har spurt deg på Skravle også om det er KS du frykter? Tror det er forholdsvis vanlig at morkaken i begynnelsen kan ligge foran fødselskanal, men at den vokser seg opp og "unna" utover i svangerskapet.

Det er likens for meg, og har flere venninner som har hatt det samme. Jeg skal på UL i uke 32 for å undersøke dette, men jordmor regnet med at den ikke kom til å være i veien. Jeg bekymrer meg ikke.. Og det tror jeg ikke du heller skal gjøre. Du får nok et klarere svar på ordinær UL i uke 17-19.

:)

Skrevet

mamma hadde de slikt ma alle oss 4 barna, men rett før fødsel så flyttet den seg oppover. .

Skrevet

Heisan.

Jeg har også morkaken i "veien" denne gang, jeg er i uke 18.

Gyn. sa at dette ikke var noe å tenke på før mellom uke 30-35. Var visst veldig normalt att den flytter seg oppover mot slutten.

Jeg krysser fingrene ;) Har absolutt ikke noe ønnske om ks! Tenker på dette hvær dag å kommer til å grue meg for ks helt frem til jeg får beskjed om at morkaken har flyttet seg.

Skrevet

Morkaken lå svært nær åpning i alle mine sv.skap. UL et par mnd før termin viste at den trakk seg oppover hver gang. Så jeg er ikke noe bekymret denne gangen. Skal på UL i ca uke 33.

Lykke til.

Skrevet

I forrige svangerskap låg livmora mi foran mormunnen.

Var på UL i uke 33 og da hadde den flytta seg oppover.

Tror det er velgi sjelden den blir liggende. Blir den det tar de ungen med keisersnitt.

Prøv å ikke engste deg. Det går sikkert bra:)

Skrevet

I minst 95% av tilfellene trekker morkaka seg bort. Ikke så uvanlig dette, slapp av.

Skrevet

Samme her, skal på ny UL i uke 30. Regner med de følger med dette helt frem til fødselen. De ba meg i alle fall ikke bekymre meg før det var grunn til det. Så jeg tenker ikke på det

Skrevet

Hei hei.....

Har ikke fått svart dere, men tusen takk for alle svar.

Er absolutt ikke redd for å måtte ta keisersnitt. men er sykemeldt med beskjed om å ta det helt med ro. er på ultralyd hver 14dag til hver tredje uke...er redd for blødninger som kan utarte seg. og i det hele tatt. har fått beskjed om å holde meg i nærheten, og ikke reise vekk liksom. Kan jo hende de tar det mer alvorlig siden dette er prøverørsgraviditet, og at vi har brukt laaaaaaang tid på å få det til. vet ikke jeg....Er skremt i det hele tatt. men ser ikke ut til at noen andre har det sånn som jeg har det med denne besjkeden, så kanskje jeg bare skal slappe litt mer av.

klemzer fra

Skrevet

Du kan nok ta det helt me ro fåreløpig ;)

Jeg har ett risiko svangerskap som dem kaller det og går derfor til ul ca. hver 17 dag. Fikk besked nå sist att morkaken ligger i "veien" men at jeg trenger ikke tenke noe på det nå (men klare ikke å ikke tenke på d).

Fikk samme besked som deg men at det ikke gjelder før etter uke 30!

Det la han stor vekt på.

Skulle leve helt som før frem til ul rundt uke 30. Var morkaken fortsatt på samme plass da så måtte jeg ta det me ro, ikke reise bort, holde meg i nørheten av sykehuset å passe opp for blødninger osv.

Han sa flere ganger at det ikke var noe å tenke på nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...