FuriLaks Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Hørt at sånn mini visper (til kaffe latte f.eks) som koster rundt 10 kr på Ikea er helt genial til det:)
Vimsen og Lille Bille Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2007 Ok, da må jeg kjøpe en sånn:-) Hadde virkelig ikke trodd at det skulle være så komplisert å lage en vellykket grøt.
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Bland inn litt og litt væske og rør godt mellom hver runde. Da blir grøten klumpefri.
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Pass på at melka(?) du blander ut pulveret i ikke er for varm. Det oppdaget vi etterhvert:)
2nj♥ Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Ingen klumper her når vi bruker passe varm melk, gaffel og tar litt og litt væske
St.Sunniva Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Samme som over....melka kan ikke være for varm. Er den passe, så går det fint.
Mamma-K Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Da jeg klaget på klumpene til Nestle for en tid tilbake fikk jeg dette svaret på mail og en pakke med barnemat i posten! De er flinke til å markedsføre seg, det er sikkert.... " Vi beklager at du ikke er fornøyd med Maisgrøten vår. Vi hører av og til at maisgrøten kan være litt vanskelig å røre ut. Dette beror på at maismelet kan variere noe fra produksjon til produksjon. Du kan eventuelt prøve å tilsette melken til pulveret og se om dette vil gi en bedre konsistens på Maisgrøten. Bruk en gaffel i stedet for en skje når du blander grøten og pass på at melken ikke er for varm (ikke over 40 grader). " Selv er min erfaring at å helle melken (lunken) opp i en grøtskål og vispe inn pulveret med gaffel gir en klumpfri grøt. Har gitt poden maisgrøt fra han var 4 mnd og det er fortsatt favoritten (han er over 8 mnd nå).
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Vi bruker en liten champagnevisp (en bitte-bitte-liten ballongvisp som fås kjøpt i butikker med godt utvalg av kjøkkenutstyr) og har aldri hatt klumper i grøt siden vi begynte med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå