Gå til innhold

Drømmen om en klumpfri maisgrøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen oppfylle den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt at sånn mini visper (til kaffe latte f.eks) som koster rundt 10 kr på Ikea er helt genial til det:)

Skrevet

Ok, da må jeg kjøpe en sånn:-)

Hadde virkelig ikke trodd at det skulle være så komplisert å lage en vellykket grøt.

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Bland inn litt og litt væske og rør godt mellom hver runde. Da blir grøten klumpefri.

Skrevet

eller så kan du bruke stavmikser..

Skrevet

Pass på at melka(?) du blander ut pulveret i ikke er for varm. Det oppdaget vi etterhvert:)

Skrevet

Ingen klumper her når vi bruker passe varm melk, gaffel og tar litt og litt væske :)

Skrevet

Samme som over....melka kan ikke være for varm. Er den passe, så går det fint.

Skrevet

Da jeg klaget på klumpene til Nestle for en tid tilbake fikk jeg dette svaret på mail og en pakke med barnemat i posten! De er flinke til å markedsføre seg, det er sikkert....

"

Vi beklager at du ikke er fornøyd med Maisgrøten vår. Vi hører av og til at maisgrøten kan være litt vanskelig å røre ut. Dette beror på at maismelet kan variere noe fra produksjon til produksjon. Du kan eventuelt prøve å tilsette melken til pulveret og se om dette vil gi en bedre konsistens på Maisgrøten. Bruk en gaffel i stedet for en skje når du blander grøten og pass på at melken ikke er for varm (ikke over 40 grader).

"

Selv er min erfaring at å helle melken (lunken) opp i en grøtskål og vispe inn pulveret med gaffel gir en klumpfri grøt. Har gitt poden maisgrøt fra han var 4 mnd og det er fortsatt favoritten (han er over 8 mnd nå).

Skrevet

Vi bruker en liten champagnevisp (en bitte-bitte-liten ballongvisp som fås kjøpt i butikker med godt utvalg av kjøkkenutstyr) og har aldri hatt klumper i grøt siden vi begynte med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...