Gå til innhold

Gir dere chips til 1.åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag fikk sambo det for seg at jenta vår skulle få chips... jeg gav straks beskjed om hva jeg mente om det - og spurte hva han ville gjøre viss det satte seg fast? hun må få kose seg hun også, fikk jeg til svar. far hadde ikke før snudd ryggen til, så skjedde det!!! heldigvis kastet hun opp og jeg BRØLTE til far: nå kan du komme å se...

åååh jeg ble så irritert på meg selv at jeg ikke bare satte foten ned og stod for det jeg mente...stakkars lille gull...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort det enda. Dersom jeg finner en type som ikke er super salt og som han ikke lett kan sette i halsen så skal han få smake, men her i huset er det nesten aldri chips.Vi har popcornmaskin som funker knall og guttungen spiser gladelig neve på neve med saltløs popcorn. ;o) Ingen problemer med at han setter det i halsen heller.

Skrevet

Nei, han får ikke chips av meg.

Han har fått smake 1 potetskrue og 1 ostepop av venner, men syntes ikke det var noe å ta ille opp at de ga han en smaksprøve.

Skrevet

Nei.

Han er egentlig mer glad i frukt enn søtsaker. Har prøvd så vidt med sjokoladekake etc.

Bruker å gi han en kopp med litt kjeks, rosiner, tørket annanas eller annen tørket frukt til barnetv på lørdager =) Stor koser seg med det.

Skrevet

Ga ikke chips da han var 1 år, men har gitt ostepop og taffel sticks.

Han får fortsatt ikke potetgull og nå er han snart 2.

Skrevet

å smake på godsaker syns jeg også er helt ok - men å gi noe som kan sette seg fast i halsen er jeg i mot:)

Skrevet

jenta vår også er jo så glad i frukt - hun vet ikke at hun går glipp av noe som hun ikke vet hva er!!!

nei det er ikke alltid så lett når en har forskjellige synspunkter:)

Skrevet

Nei det får ikke Martin. Når han skal kose seg får han frukt, rundtstykke eller en liten kjeks. Chips er ikke noe jeg ville gitt han. Det flaker seg og setter seg fast i halsen, noe jenta di fikk oppleve. Stakkars.

Skrevet

Stå på ditt du, er du som vet det beste for ditt barn =)

Kanskje vil du føle deg litt hysterisk der du sitte å nekter folk å dytte i alt mulig rart, men du vil føle deg mye bedre etterpå.

Er bedre å venne de på sunne ting nå som vi har kontroll, søtsaker oppdager de uansett!

Skrevet

Nei, min på 1,5 får ikke. Har aldri chips i huset heller...

Skrevet

Hun har smakt det noen få ganger, om vi glemmer å rydde bort skålen etter lørdagskvelden. Men jeg gir henne det ikke, redd hun setter den i halsen... Hun får saltstenger innimellom da hos mine foreldre.

Trodde popcorn var ganske farlig for de små jeg? Det tør jeg hvertfall ikke gi før hun er 3 år! Nå er hun 18,5 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...