Embla72 Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Alt er så tungt om dagen. Jeg er så trøtt og vil bare sove, sove, sove... Skjønner ikke hvorfor, jeg legger meg rundt ellve hver kveld og sover til sju, så jeg får da nok søvn... Men er så SLITEN. Bare jeg har tatt en dusj er jeg helt ferdig og må sette meg ned å hvile. Har vondt i nakke og skuldre, kroppen klarer aldri å slappe av. Har konstant en slik sitrende følelse. Den følelsen man har om man er spent, gleder seg eller gruer seg til noe om dere skjønner.. Og er så trist. Har mest lyst til å gjemme meg bort å bare gråte. Hvorfor er jeg sånn? Har ingen grunn til å være sliten. Sover mye, jobber kun 60%, har en mann som stiller opp med alt, unger som finner på mye selv, foreldre som bor i nabohuset og tar seg mye av ungene. Har da ikke noe å være trist for heller. Trives i jobben, har det godt hjemme og livet er greit. Vi har snakket litt om ferie i sommer og det jeg ønsker meg aller mest er å reise bort en helg alene. Sitte alene på en hytte, ligge i senga og bare gråte.. Blir nesten skremt av meg selv, for dette er ikke meg i det hele tatt. Kan det være noen form for depresjon? Selv om jeg ikke har noen spesifikk grunn til det? Hadde det slik en stund etter gutten min ble født også, men det gikk over heldigvis. Har bestemt meg for å få en time hos legen. Sjekke at ikke noe er fysisk galt. Men sitter liksom å lurer på om jeg skal be om rekvisisjon til fysioterapi, psykolog eller begge deler.. Uff, blir så frustert av å være slik...
pøber´n & je Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Kom deg til legen og sjekk jernlagret ditt. Høres ut som du har lite jern i blodet. God bedring
krabbetrollet Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Det kan høres ut som om du er deprimert, og det er ofte ingen spesiell grunn til at man blir deprimert. Det er lurt av deg å gå til legen for å sjekke om det er noe fysisk galt. F.eks kan problemer med stoffskiftet gi bl.a. depresjon og utmattelse. Lykke til!
Embla72 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2007 Har slitt med mangel av jern og B12 før, så det kan være at lageret er tomt igjen. Skal begynne å ta jernetablettene mine igjen jeg og se om det hjelper. Takk for svar begge to.
3 blå Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Jeg tenkte også på stoffskifte,så jeg synes du skal ta deg en tur til legen. Har selv høyt stoffskifte, men med tabletter går alt fint Har du lagt på deg eller tatt av kilo de siste mnd? Det kan være et faresignal med denne sykdommen. Lykke til
Embla72 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2007 Har ligget stabilt på samme vekta hele tiden, men kan jo være greit å sjekke uansett.
3 blå Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Ja, det synes jeg du skal gjøre. Jeg tok av 20 kg på 3 mnd, så det vistes godt at noe var gale med kroppen min...
Embla72 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2007 Oj, det var jo litt å det da. Har som sagt hatt jern og B12 mangel før. Lagrene var så og si helt tomme, men jeg var allikevel ikke slik som jeg er nå. Sliten ja, men ikke så trist og utmattet som nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå