Gå til innhold

NYFØDT OG INNSOVING???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen får man en 3 uker gammel bebi til å IKKE våkne 2 min etter at jeg har rugget han i søvn i vogna???med smokk og greier. han kan sove og med et jeg stopper rugginga våkner han!! altså, jeg kan jo ikke stå og rugge i timesvis?

sovner med puppen...jeg legger han foriktig bort...våken med en gang!!!!!!

jeg gjør ingenting annet en å puppe og prøve å få han til å sove. og når jeg klarer det går det 2 min så er han våken igjen!!

storebror ser ikke mamman sin mer han.

klarer de å sove bedre når de blir større? storebror måtte jeg og rugge isøvn, men han sov ivertfall 1 time eller 2!!

frustrert nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her også, gutten er nå 1 mnd. Sover kjempegodt så lenge noen holder ham, men legger vi ham i vogna eller senga går det 2 minutter så ligger han og gråter.. Og han sovner ikke av seg selv da, for han kaver seg sånn opp med gråtinga.

Kan også få ham til å sovne med å trille vogna fram og tilbake over teppekanten, men stopper vi opp så våkner han igjen.

Av og til er vi så heldige at han sover 20 minutter i vogna, men det er jo ikke nok tid til at jeg får sovet litt selv..

Skrevet

veit jo at nyfødte trenger mye nærhet, men han kan jo ikke sove på meg 24 timer i døgnet!!

Jeg blir litt desperat, storebror er 2,5 og siden han var 6 uker gammel har han sovet så fint, hele natten og timesvis på dagen. vi er rett og slett veldig bortskjemte, og nå veit jeg ikke hvordan jeg skal klare disse månedene..eller årene?? hvis det skal fortsette slik.

Skrevet

Sånn var min nr 1, og nr 2 begynte å oppføre seg på samme måte. Passer dårlig når en har en liten en fra før, som du har=/

Jeg er nøye med å legge ham fra meg når jeg ser at han er i ferd med å sovne, enten det er mens jeg rugger eller ammer. Det virker! På den måten lærer han å sovne selv, og nå som han er 3 mnd kan jeg fint legge ham fra meg i vuggen og han sovner=)

Må vugge voggen litt da, og synger rolig til ham, men han lukker øynene og sovner. Slutter gjerne å vugge når jeg ser han begynner å himle/glippe med øynene.

Håper det ordner seg, for jeg blir hvertfall sprø av å ammeammeammeamme! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...