Gå til innhold

Vi er ikke leger eller JM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare lette mitt hjerte og minne om at vi som er her inne aller mest sannsynlig ikke er hverken Lege eller JM.

Veldig mange som poster tråder for å få stilt "diagnoser" i tilfeller hvor man er usikker på om det kan være noe farlig.

Dersom man opplever at ting ikke er som normalt må man jo ringe JM,Lege eller Føden. De er de eneste som kan stille diagnoser.

Tenk om vi her inne dysser ned ett eller annet og sier "det er sikkert ikke noe farlig, sånn hadde jeg også og alt var bra med babyen" .. og så er det ikke bra.

Nå har vi ett ansvar og må begynne å stille rav til helsepersonellet rundt oss. Alle de jeg har vært i kontakt med sier det samme" dersom det er noe du er usikker på så ring oss, det er derfor vi er her"

Jeg har valgt å ringe både JM og føden og alle har vært glade jeg ringte. Den ene gangen ville de ha meg inn til en sjekk for heller ikke de kunne si over telefon hva det var (jeg hadde vondt i magen)

Det er IKKE mas å ringe

Det er IKKE flaut å ringe

Vi MÅ stille krav, vi er mammaer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt enig med deg i det altså... :-) :-)

Skrevet

ja e veldig viktig å huske på..kan godt høre med folk om de har opplevd det samme,men e i bekymra,må det føde/jm til for at i blir trygg lissom

Skrevet

Dette er helt sant!

Men, vi kan hjelpe til med linker og informasjon som vi har sett på nettet. Selvsagt må mye av det sorteres.... mye useriøst der ute, men også noe seriøst..... likevel, det kan ikke presiseres godt nok, dersom du er virkelig bekymret, kontakt helsepersonell!

Skrevet

jeg bruker føden flittig jeg, har vært der fem ganger pga diverse ting som bekymret meg:)

sier som oftest til de fleste at de bør ringe føden fordi det er sikrest:)

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg. Har selv spurt meg til råds her inne, og fått beskjed om at å ringe nok er best. Det var godt å høre at det er det dere andre ville gjort, og jeg motet meg derfor opp til å ringe, selv om jeg følte det kanskje var en "filleting".

Skrevet

jeg er så absolutt enig med deg,

men det er stor forskjell på hva folk opplever som normal og unormalt, av den enkle grunn at noen feks. leser veldig mye informasjon, har gått grvdie før, etc,

mens andre ikke gjør det.

Jeg syns det er veldig deilig å kunne spørre her inne om ting som er ganske alminnelige gravidting, som jeg kanskje ikke visste om. Feks ante ikke jeg da jeg ble gravid at det var normalt å få masse luft i magen og prompe masse. Jeg hadde heller aldri opplevd krampe før jeg fikk gravidkramper i leggene.

Når folk spør om det er farlig å ha hodepine; nei, normalt er det ikke det. Og det syns jeg det er fint å si. Men opplever man ekstraordinær hodepine, eller man ALDRI har opplevd hodepine før, eller at det er noe unormalt med hodepinen, selvfølgelig skal man oppsøke helsepersonell.

Det er jo som en sier; vi er oss selv, OG vi er gravide. Dvs at vi kan få alle mulige normale plager eller alvorlige sykdommer, i tillegg til alt det svangerskapsrelaterte. Det er det faktisk ganske mange som ikke er klar over, og det syns jeg det er viktig å understreke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...