Slostril Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 På søndag kl 07 går flyet vårt til Tyrkia. Vi har bestilt all inclusive tur i 2 uker med Nazar Nordic, og skal bo på Royal Wings i Antalya. Nyyydelig superbarnevennlig resort. Jentungen på 4 er ellevill og har tatt sommerferie i dag. MEN så ringer de fra Nazar i dag kl 17.30 og spør om det er ok at de oppgraderer oss til et bedre hotell. Akkurat da var både tlf og internet nede, så jeg fikk ikke sjekket det hotellet de ville oppgradere oss til. Jeg sa jeg måtte sjekke det først og ringe dem tilbake. Min mann visste hvilket hotell det var, og sa at det var overhodet ikke barnevennlig, og det viste seg å stemme nå når vi fikk sjekket det opp. (det heter Calista for dem som er interessert, og ligger i Belek) De har ikke barnebasseng engang! Det er et fint og veldig dyrt hotell, men rettet mot golf- og tennismarkedet. Altså ikke noe av det vi hade som kriterier. Vi ringte opp til Nazar igjen og sa at det var vi ikke intr. i, men da sa de at det var ikke andre alternativer, så enten måtte vi bo på det golfhotellet, eller avbestille turen! Kan de ha lov til det?? Vi bestilte i februar, og har betalt 29.000,- for denne ferien. Jeg er så forbanna nå at det er rett før jeg ringer hjem til en av dem privat! Gleder meg til kl 10 i morgen tidlig så jeg kan ringe å forlange å få bo der vi har bestilt! Jeg har saumfart reisegarantifondet og pakkereiseloven, men er fortsatt ikke sikker..
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Det er det verste jeg har hørt! Dette kan de umulig ha rett til , uten at jeg kan loven.... Utrolig surt da, men hvorfor skal de flytte dere egentlig? Overbooking? Drittdårøog=(
Slostril Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2007 Ja pga overbooking. Det står i loven at de kan ikke endre pakkereisens innhold hvis det medfører "vesentlig ulempe" for kunden, og jeg vil påstå at badeferie med en 4åring uten barnebasseng er en VESENTLIG ulempe! Spent på hva de sier i morgen, i dag var det ikke et alternativ å få bli der vi har bestilt.. Pokker altså..
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Klart dette er vesentlig ulempe og det må de da skjønne. Dere får være streng i morgen så kanskje de gir etter. Kanskje de heller kan flytte noen uten barn...eller uansett, det er da ikke ditt problem. Stå på , håper det ordner seg!
På vei igjen <3 Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Jeg aner ikke, men er veldig nysgjerrig på hva de sier i dag. Gi oss en lyd da
Slostril Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2007 Jepp. Jeg sitter i tlfkø as we speak. Klar for en krangel, men skal ta meg sammen og snakke ordentlig. Hvertfall i begynnelsen..
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Herregud, så forbanna jeg hadde blitt! Lykke til =)
piano♫ Skrevet 16. juni 2007 #10 Skrevet 16. juni 2007 Jeg hadde blitt kjempesint!! Håper du kommer gjennom og at de forstår problemet ditt. Dere har jo brukt masse penger på turen! Du får true med Forbrukerombudet, oppslag i VG/Dagbladet eller noe i den dur... For slikt går da ikke an!
Katja Skrevet 16. juni 2007 #11 Skrevet 16. juni 2007 Er det mulig?!?!? Skjønner godt at du ble forbanna, det hadde jeg også blitt. Nå venter jeg spent på hvordan tlf-samtalen din går....lykke til!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. juni 2007 #12 Skrevet 16. juni 2007 Hadde det enda vært pga brann, kloakkproblemer eller noe slikt, uforutsett, så hadde dere vel klart å "gjøre det beste av situasjonen", men fy f*** så dårlig da når det er de som har rota det til! Håper de snur, og sender noen eldre ektepar på Golf-resort i stedet.
Slostril Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. juni 2007 Nå har jeg snakket med dem, og de sier at vi må bo på golfhotellet. Jeg ble så forbanna at jeg måtte gi tlf til min mann. Han snakket med (eller til) dem på en sånn måte at hun skulle be sjefen hennes ringe oss. Jeg spurte om damen ville forklare 4 åringen min at hun ikke får bo der hvor det er barnebasseng og pariserhjul. Det ville hun helst ikke. Nei det kan jeg JÆ**** godt forstå! Det første jentungen sa i dag tidlig var "Mamma, når skal vi på Syden? Kan jeg ta på bikini nå??" Så vi venter altså på tlf fra dem igjen.. Jeg skal holde dere oppdatert. Har ikke begynt å pakke engang...
så var vi 4 Skrevet 16. juni 2007 #14 Skrevet 16. juni 2007 Nei vet du, dette hadde jeg absolutt ikke godtatt. De får for svarten heller sende noen andre dit og ikke dere med barn. Håper sjefen er en person med normalt evnenivå.
2søtesmåog2imagen Skrevet 16. juni 2007 #15 Skrevet 16. juni 2007 Kan dere ikke reise mot f.eks 50% prisreduksjon? Det er tross alt bedre enn ikke ferie i det hele tatt? Skjønner det er fortvilende at dere må bo på et annet hotel.
mayaya Skrevet 16. juni 2007 #16 Skrevet 16. juni 2007 Makan! Her er det bare å stå på kravene ja!! Og blir det full krasj, hadde jeg gått for halv pris.. 15000 tilbake er jo kjekt det og.. Men om de er tverre, gi dem et hint om tv2 hjelper deg, vg el.l., det pleier å hjelpe... Man flytter da ikke paret med en 4åring! Oddsene er bra for at det er noen der uten småbarn..
kulepenn Skrevet 16. juni 2007 #17 Skrevet 16. juni 2007 Hei-fulgte med på chattingen her! En venninne av meg reiser til det samme stedet i slutten av juni så jeg ble litt nyskjerrig.Hun har også snakket pent om stedet. Håper du får din opprinnelige tur. Det var nytt for meg av de kan legge slikt press på deg, når du i ugangspunktet ble "spurt" om å bytte hotel. Når høres det ut som du ikke har noe valg. Det er andre de kan spørre. Stå på!
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #18 Skrevet 16. juni 2007 Eg hadde klikket. Forlang et annet sted med badebasseng (29000 kr bør gi utrykk for at dere ikke leker ferie heller ;o) eller MYE penger tilbake!
Slostril Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 16. juni 2007 YEYYYY!!! Jubel!! Nå ringte sjefen og sa vi fikk det vi opprinnelig ville ha! Min mann måtte skape seg gal i tlf og true med alt dere her inne sa. :) Vi skal dra til Oslo kl 17, så jeg må kanskje begynne å pakke snart.. GOOOOD SOMMER!!
kulepenn Skrevet 16. juni 2007 #22 Skrevet 16. juni 2007 GOD TUR! Det viser seg at det hjelper å stå på samt - fortelle de hvor landet ligger!!
Embla72 Skrevet 16. juni 2007 #24 Skrevet 16. juni 2007 Så bra det ordnet seg :-) Kan da ikke skjønne at de kan tvinge dere til å bytte hotell når dere har bestilt og betalt den summen dere har. Bra dere sa klart fra, ikke alle som hadde gjort det. God tur og kos dere masse :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå