Gå til innhold

Flere som har blitt STRIPPET her?? eller er på overtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble strippet i går je.. 6dager over termin... å FY FAAEN så vondt det var..!!!!!!

Legen sa jeg kom til å føde i løpet av helgen, men jeg har INGEN rier/kynnere å har blitt GAL av å vente... går med 1cm åpning, småblør og er leimeg og oppgitt... noen flere her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet for 2. gang på torsdag, fikk da beskjed om at jeg er moden, har 2 cm åpning og at livmorhalsen er avflatet. Det er bare at riene setter inn, så er fødselen igang. Men her er ikke tegn til noenting som helst, så jeg er møkk lei!! BLÆHH!!!!

Skrevet

Jeg ble strippet i går. Har kun en cm åpning og livmorhalsen er ikke utflatet:( Er 7 dager på overtid nå. Har noen kynnere, men ingen andre tegn, bortsett fra litt blodblandet slim. Men det kommer jo av strippingen i går. Blir satt i gang mandag eller tirsdag hvis ikke noe skjer i helgen.

Skrevet

jeg blir ødelagt psykisk av detta jeg.. prøver å syke meg opp til fødsel hele tiden, så skjer det ingen ting:(

skal på kontroll igjen på mandag..er livredd for å bli strippet igjen!!! det var såå grusomt!!

hva gjør dem egentlig når man blir satt igang?? hva er det kateteret jeg leser om over allt?? noen som vet??

Skrevet

Ul termin i går jeg..så er en dag på overtid..men mens termin den 12...så da er det 4 dager over:(

kom nu ut lille nurket..

Skrevet

Jeg var på overtidsvurdering i går på Ahus.

Da fikk jeg den som kopi med hjem:

Det er 4 metoder for å sette i gang en fødsel:

1. Foleykateter (ballongkateter som plasseres innenfor livmoren din, tynn plastslange med en ballong i enden, føres opp gjennom skjeden til livmorhalsen, fylles med litt saltvann som presser mot mormunnen slik at den modnes, kan du gå med inntil 36 timer dersom den ikke faller ut før, kan være litt ubehagelig å få kateteret på plass, kan kjenne litt murring i mage/rygg eller kontraksjoner

2. Prosti-E (tablett som plasseres i skjeden)

3. Tar hull på fosterhinnene (Amniotomi)=tar vannet

4. Syntocinon (oxytoin) "drypp"

Det er litt forkortet nå. Men utifra det kan du kanskje google litt eller si ifra, da skriver jeg hele versjonen ned. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...