Gå til innhold

At voksne kan være sånn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle her vet jo at jeg har en gutt før jeg traff sambo.

Han treffer ikke pappaen sin, og får litt mer gaver fra farmor og tanter til burdager og jul. (Når de husker på ham)

Det er ikke snakk om mye.

Nå vil far her i huset kjøpe sparkesykkel til jentene. Gutten skal ikke få noe, for han får mer til burdager og jul. Er lenge siden bursdagen hans, og han skjønner ikke hvorfor han ikke skal få noe nå.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal forskjellsbehandles.

Han får mer, men har ingen familie på farssiden som bryr seg. Det er en kompensasjon, eller hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle eller ingen, spør du meg.. Og særlig hvis alle bor under samme tak.

Skrevet

Det syntes jeg var forferdelig gjort, jeg har også en fra før, eldste på 6 år, og vi er i en liknende situasjon... Men her får de andre barne også gaver av eldstes familie :-)

Skrevet

Det er grusomt, men som han sier, det er ikke hans sønn.

Og de andre barna skjønner ikke hvorfor de ikke får like mye til bursdager og jul...

Men likevel, de treffer faren sin, bor jo med ham! Og gutten min bor med oss, er aldri borte på noenting med faren sin. Kjenner ham ikke engang....

Hrre min.. jeg blir helt kvalm av at det går an!

Skrevet

Men hva skal jeg si til mannen min her da?

Skrevet

ærlig talt..det får være måte på.

Si at hvis han ikke kjøper til alle, så kommer det ingen sparkesykler inn i hus, eller noen andre steder på tomten. Og at du leverer de tilbake hvis han prøver å komme hjem med noen.

Synes forresten sparkesykler er skumle til barn. Boren min hadde en skikkelig stygg ulykke på en sånn

Skrevet

Uff, forskjellsbehandling, ja. Synes også du kan si at enten sparkesykler til alle, eller ingen. Håper ikke mannen din forskjellsbehandler sønnen din ellers.

Skrevet

Vel, som han sier, det er ikke hans sønn...

Skrevet

Du sier 'mannen min', altså er du gift med ham? Hvordan kan du godta at han behandler sønnen din sånn da? Skal gutten din straffes for at hans biologiske far ikke vil treffe ham? Syns det høres hårreisende ut!

Skrevet

Jeg hadde aldri blitt værende i det forholdet hvis slike ting skjer ofte, stakars gutten din... Han fortjener bedre

Skrevet

Samme som jeg sier. Skal gutten min straffes for at faren ikke vil treffe ham?

Nei sier han, men skal jentene mine straffes for det da? Hah...

Så prøv å få ham til å treffe han da! Jeg har prøvd, tro meg!

Men det er da ikke min feil at faren ikke vil treffe ham! Det er mine jenter, men du ser det ikke, for det er dine alle tre!

Guuud, jeg blir så oppgitt!!!

Han kan også være flink og ta han med seg ut bare de to...

Skrevet

Ingen jeg vet om som har stebarn oppfører seg på den måten. Ikke en gang min psykopatiske stefar

Skrevet

Det er ikke gøy.

Tror ikke han ser hva han gjør.

Når jeg klager på at han får mer kjeft enn de andre er det fordi han er eldre og skal vite hva som er rett og galt. Slik har det alltid vært.

Og når jentene gjør noe gal og han ler, da er det han som får kjeft, for han skal komme til oss og gi beskjed, for han vet at de ikke har lov til det. osv osv...

Han har vært pappaen hans siden gutten var 1 år. Og gutten min har alltid vært VELDIG snill. Aldri noen særlige problemer med ham.

Et mønsterbarn...

Mange som sier at det ikke er mange gutter i den alderen som er så snille og rolige som han. og det har jeg alltid fått høre.. Alle vil leke med ham, for han er så god...

Skrevet

Han straffer jo ikke jentene om han behandler gutten likedan??? Husker ikke om du har skrevet hvor gammel gutten din er.men det skal ikke så mye til før han skjønner at han blir behandlet annerledes. Du skriver at mannen din har vært pappaen hans siden gutten din var 1 år. Skjønner ikke mannen din at han er den eneste pappaen han gutten din har hatt? Du bør gjøre noe med situasjonen, er mitt råd, og da tenker jeg ikke bare på sparkesyklene. Snakk med noen som har kompetanse på dette feltet!

Skrevet

Hvorfor i all verdens land og rike skal ikke han også få når jentene får?

Det der blir helt bak mål mener jeg..

Det at han får en liten ting fra sin farmor til bursdag og jul har vel ikke noe å si i forhold til dette.

Skrevet

Kan ikke du kjøpe til gutten din da, så får mannen kjøpe til jentene..

Det er da vel ikke han som bestemmer det?

Skrevet

Utrolig dårlig gjort!

Er i liknede situasjon og hadde mannen min gjort forskjell på barnet jeg har fra før og vårt fellesbarn, hadde jeg klikket, er veldig veldig var på dette...

Skrevet

Skulle nesten tro at mannen var "sjalu" på gutten.

Skrevet

Han der hadde fått reisepass fra meg. Man gjør ikke forskjell på unger.

Man kan ikke la ikke et hjerte sitte igjen og blø, sier min mor.

Kun om gutten hadde sparkesykkel fra før, ville det vært greit om han kjøpte bare til de andre. -Og selv da ville nok en god far kjøpt en liten oppmerksomhet til den som ikke fikk.

Skrevet

Barna har jo ikke skyld i noe så burde ikke bli forskjellsbehandla, det merker de veldig godt, når de blir store skjønner jo jentene hvorfor han gutten fikk mer gaver osv og da skjønner de også at han ikke hadde noe kontakt m den siden av familien og hadde sikkert satt mer pris på om faren hans brydde seg enn å få gaver av familien... Dårlig gjort av mannen din å si sånn!!! Si til han om mannen din var i han gutten sine sko da.. Hva hadde han følt da om ikke han fikk gave av mannen din liksom... Ikke noe kult det.. Hadde det vært meg hadde jeg følt meg som om jeg var litt utenfor.... :-(

Gjest thricane
Skrevet

alle eller ingen. at det ikke er hans biologiske sønn er ikke et argument engang. han er din, og så lenge alle bor under samme tak, i samme familie, bør de behandles likt....

unger er vare på slikt.

Skrevet

Huff, nå fikk jeg helt vondt inni meg, stakkars gutten din.

Hadde min nye mann, villet gjøre forskjell på våre unger og min unge fra et tidligere forhold, hadde det vært kroken på døra her i gården.

Bare det å få seg til å si: "Han er ikke min sønn".

Jeg hadde ikke akseptert den kommentaren i det hele tatt jeg.

Det er jo helt grusomt for gutten din å måtte vokse opp med en stefar som forskjellsbehandler ungene.

Her må du som mamma ta konsekvens, mener jeg, gutten din kan jo få varige sår på sjelen av denne behandlingen.

Skrevet

Ser ut til at du får entydig støtte her! Og det får du fra meg også:) Når det gjelder sånne ting, så er det alle eller ingen. Det er barn vi snakker om!!

Men det ser ut til at det kanskje er noe mer som ligger bak? Siden han får kjeften som søstrene skulle hatt, beskjed om at han er eldst og burde "si fra" osv. Dette handler kanskje ikke bare om en sparkesykkel, men om en grunnleggende holdning?

Jeg ville nok tatt opp det egentlig...

Lykke til!!

Skrevet

Stakkars gutt, det der er en forferdelig situasjon for et lite barn. Og for å være helt ærlig hadde jeg nok tatt en skikkelig alvorssprat med mannen og gitt greie beskjed at om han ikke sluttet med forskjellsbehandlingen, var det rett på dør. I og med at han har vært pappaen fra gutten var 1 år, så burde han virkelig behandle gutten som sin egen, men det er det jo helt tydelig at han ikke gjør, og det merker nok både gutten selv, og jentene. SYnes synd på deg, for det må jo være en forferdelig situasjon for deg også, man er jo like glad i ALLE barna sine, må være trist at pappaen tydeligvis ikke er det.

Men synes virkelig noe må¨gjøres, for det er ingen sunn situasjon.

Skrevet

Dette høres jo ikke rimelig ut!!!

Skal jentene få sparkesykkel,så skal jammen meg gutten få en og!

Tåpelig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...