Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Nå begynner magen å bli ganske sprengt, og jeg har et arr som går tvers over hele magen. Det føles som om det river og sliter i det, og svir som om det er sår på innsiden av arret. Har ikke fått noen strekkmerker *bank i bordet* Men det kjennes rett og slett ut som huden revner på innsiden. Hadde ikke problemer med dette forrige svangerskap, men da kom prinsessa i uke 36, så huden rakk ikke å bli så "sprengt." Noen andre som har arr på magen eller vet noe om det? Er du plaget med det?
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Jeg hadde ks i nov 05, og merker at arret blir strekt og pressa på. Men det er jo helt naturlig.. Kan til tider være ganske ubehagelig, men sånn er det bare:(
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Er redd det skal sprekke jeg, kjennes nesten sånn ut. Har arr etter keisersnitt også, men det merker jeg ikke noe til. Dette arret er lengre opp på magen, tvers over magen og rett over navlen, der huden kanskje strekkes mest under graviditeten.. :-/ HI
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Smør med krem iallefall, og snakk med legen om dette om du tror det sprekker:(
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har fått mye vondt i KS arret nå den siste uken. Noen ganger kjennes det ut som om det sprekker fra innsiden. Jeg tror alle lagene i arret mitt har vokst sammen, og jeg er faktisk redd det vil sprekke. Men om det faktisk går ann vet jeg ikke. Skal spørre jordmor neste gang jeg skal dit, men det er ikke før jeg er 39 uker (1,5 uke til). Men det kan jo ikke være farlig, da hadde vi hørt om det ikke sant?
Nanna1976 Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Jeg er ganske så sikker på at det ikke kommer til å sprekke for noen av dere. Jeg ble operert en mnd før jeg ble gravid. Riktignok laproskopisk, dvs at arrene er to cm lange, men det er 5 stk forskjellige steder på magen. Jeg kjenner ikke noen smerter i dem, men smertene deres skyldes mest sannsynlig at nerver har kommer i klem etc. Nei, sprekke gjør de nok som sagt ikke, men nervesmerter er virkelige og vonde nok.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har ikke hørt om det, og ingen av legene har sagt noe om det tidligere, men når det kjennes sånn ut så blir jeg litt bekymret. I tillegg til at det gjør vondt på innsiden. Mitt arr er vel omtrent 60 cm nå som magen har vokst, så det går tvers over hele magen. Skal til legen på mandag og tirsdag, jeg får spørre dem om det da. Om så skulle være at det blir "sprekker" på innsiden, så er det vel ingenting de kan gjøre uansett?! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå