Gå til innhold

Så var det min tur:o)))) Tidenes drømmefødsel!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl 0210 den 11.06 2 dager før termin, våknet jeg av at det gjorde ganske vondt i magen, som jeg hadde gjort så mange ganger før i svangerskapet, du vet slike strekksmerter, eller etter å ha ligget litt forkjært. Gikk en tur på do siden jeg allikevel var våken, og da jeg tørket meg syntes jeg det var litt mørkere på papiret enn vanlig, så jeg skrudde på lyset. Riktig nok, det var litt blod på papiret og der lå en blodig propplignende sak i do:o))

Kjente like etter en liten murrende vondte, og det slo meg at fødselen muligens var igang. Førstemann starta med vannavgang og var ute etter 2 timer og 15 min, så jeg var ganske forberedt på at det kunne gå fort med andre fødsel også. Men siden jeg såvidt kjente bittelit murring, riktignok hvert 3-4 min, så bestemte jeg meg for å vente litt til før jeg tok affære. Satt på BIM til kl var ca 0240 før jeg bestemte meg for å ringe føden.

" Hei, mitt navn er ********, slimproppen min gikk nettopp og jeg troooor jeg har rier!!!!"

Kunne formelig høre hvordan øyenbrynene til jordmor spratt tilværs:o)) Så jeg skyntet meg å fortelle om hurtigheten på min første fødsel. Jordmor sa at det måtte jeg føle på selv, om når jeg ville komme, men jeg var hjertelig velkommen med en gang. Jeg hadde ikke mer enn lagt på før jeg følte at vi måtte sette igang hjulene.

Gikk opp på loftet og vekket mannen min og gikk så og ringte til mamma som skulle passe sønnen vår. Klokka var da blitt 0255.

Riene var begynt å bli ubehaglige, fremdeles 3-4 min mellom de.

Ankom sykehuset ca 0325, og ville egentlig ikke ha rullestol denne gangen heller (forrige gang blånekta jeg. Skulle jo bare inn og få et barn) Men fant ut at jeg skulle ta den med denne gangen, for korridorene er fryktelig lange. Halvveis resignerte jeg, og lot mannen min trille meg mot føden i et betydelig raskere tempo. Rienene var begynnt å bli *Au Au, hadde glemt å vondt dette var.*

Litt over halv 4 kom vi inn på føden, og ble vist bort til en sittegruppe i påvente av at jordmor skulle undersøke meg. Idet jordmor runda hjørnet fikk jeg en rie, og jordmor kikka litt forskrekka på meg og utbrøt: ho skal rett på fødestua. Når jeg skulle sette meg i rullestolen igjen gikk vannet, og jeg fikk første pressria. Så for vi inn på fødestua så vannet skvatt om ørene:o) Lent over senga, flekka jordmor av meg underklæra, og jeg veltet meg over i senga. Fikk enda en pressrie, og kjente meg mellom beina, og legger halve handa på hode til babyen. Herregud, ho kommer, brølte jeg. Ja visst kommer ho, smilte jordmor.

Jeg kjennte panikken bre seg, -jammen kan jeg presse da? Javist kan du presse, svarte jordmor.

Revnet og ble klippt ved forrige fødsel, så jeg følte ikke for å presse for mye med en gang. Prinsessa var 4 dager tidligere estimert til å veie ca 4.5kilo, så jeg tok det litt piano. Jobba meg gjennom 3-4 pressrier, med veiledning fra jordmor, før jeg fant ut at nok fikk være nok, det fikk bære eller briste. Satte inn nådestøtet, pressa det jeg kunne og kjente at hode kom ut, en bitteliten pause, et kjempepress til, og svupp så var lille snupp kommet til verden.

Vel, lille og lille fru Blom. Lilli Marie veide 4620 gram, var 51 cm, og 37 rundt hode. Det brast litt når ho kom, det gamle arret mitt gikk opp igjen, men det var vel egentlig å forvente, med den farten og den størrelsen. 1 time og 45 minutter fra slimproppen gikk til Snupp var ute, ho slo sin storebror med en halv time.

4 timer, 2 barn, bedre tror jeg ikke det kan bli:o))))))))

Nå skal ikke vi ha flere barn, men om jeg mot formodning skulle bli grvid på ny, skal jeg ligge i telt på utsiden av sykehuset i 14 dager før termin:o)))))))))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye:) Snakker om drømmefødsel:) Og sånn var det ca med første og??

Skrevet

wow...

sånn vil jeg og ha det!

gratulerer med jenta!

:)

Skrevet

Gratulerer så mye! Jeg vil også ha en slik fødsel :) Men må vente 125 dager til :(

Kos dere masse med datteren deres. Nyt barsel tiden og sommeren.

Skrevet

gratulerer med jenta! :)

Skrevet

Fy søren!! for en drømmefødsel ja! heldig gris altså. Lykke til med lille prinsessa di og GRATULERER SÅ MASSE !!!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...