Gå til innhold

sex etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter fødsel kan vi ha sex??? hvordan blir d i underlivet?? er det lixom stor åpning å sånt etter fødsel?eller blir det som normalt igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må være ferdig å blø og dem anbefaler å vente ca 6 uker..da skal sjeden være som "normal" igjen

Skrevet

Helsesøster som kom hjem til meg to uker etter fødsel sa at det var bare å sette i gang så snart som mulig. Hun anbefalte kondom for å unngå infeksjon. Det gjorde vi, så 14 dager etter fødsel var vi i gang igjen. Det var litt annerledes første gangen, men er glad vi begynte så tidlig slik at vi kom inn igjen i det normale samlivet. Litt viktig å ikke bare være amme-maskin syntes jeg... Pluss at aktivt sexliv fører til at man kniper en del også, det er jo lett å glemme knipeøvelser...

Skrevet

de anbefaler at man ikke har samleie de første 6 ukene etter fødselen uten kondom pga.infeksjonsfaren. Det er i denne tida man har renselse og kroppen skal hele seg selv.Noen blør en del under renselsen(som mens) andre blør lite. Selv har jeg erfart at kroppen blir som normal igjen ganske raskt, og det blir nok ingen stor åpning der nede.Mange kan vel føle seg litt støl og øm der nede, og det er jo ikke så rart når en tenker på hvilken jobb underlivet vårt har gjort under fødselen=)For min egen del gikk det vel noen uker før jeg hadde lyst til å oppta et normalt sexliv,men dette er jo veldig individuelt da!Kom i gang når du og partneren din føler dere klare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...