LisaColli Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 snuppa skal bare sovne til puppen, og når jeg legger henne ned i sengen begynner hun å skrike med en gang. eller våkner etter 10 min. hun sovnet fint av seg selv for en mnd siden, men nå går det ikke lenger. har prøvd. hun storgråter inne på rommet sitt, selv om pappan holder henne. og med EN gang jeg går inn på rommet, slutter hun å gråte og smiler faktsik. gråter med en gang jeg går ut igjen.. jeg har sittet der med puppen i 45 min nå, med tre mislykkede forsøk på å legge henne ned. slik har det vært hver dag i det siste.. dette gidder jeg ikke altså. noen som har tips her??
LisaColli Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 15. juni 2007 måtte gå inn å ta over istad også. da hadde hu raset sånn at hun var helt anpusten..huff.. liker det ikke:/ men da hadde pappan vært der i 10 min kanskje..hun må jo lære seg at pappa er bra nok også?
LisaColli Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2007 ja da var det på'n igjen.. rakk såvidt å sette meg ned! argh...
guita Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Jeg hadde det samme en periode da min lille jente var like gammel. Det virket som om det var samtidig som hun begynte å skjønne mer hvem jeg var og ble mer "mammadalt" eller tilknyttet meg.. Du har kanskje en liten jente som er veldig avhengig av å føle at mammaen hennes er der? Jenta mi er i hvert fall ekstra mammadalt når hun er trøtt.. Når hun sovner ved puppen, våkner hun igjen når du legger henne ned alltid? Kanskje du skal la henne sovne godt inn først før du legger henne ned? Så kan du heller la henne sovne av seg selv igjen når hun er klar for det? (Min jente er snart 9 mnd og vi er ikke der enda). Vær der for henne, du, om du orker det. Hos oss er det pappaen som tar siste stellet og jeg som legger. Hun roer seg lettere sånn, så da er det liten grunn til å la være.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Hehe, unskyld at jeg ler, men kjenner meg igjen.. Hadde det sånn med eldstemann, så når jeg fikk min lille gutt nå bestemte jeg meg for at HAN skal ikke sovne til puppen... Men, HAN har visst bestemt seg for at han skal sovne til puppen...! Er like rådvill som deg..
LisaColli Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2007 nei det er ikke alltid hun våkner med en gang. jeg prøver å vente til hun har sovnet ordentlig. men da går det som regel 10-20 min og så er hun våken igjen. ja jeg ser nesten ingen annen utvei enn å prøve litt og litt. har så lite lyst å bruke ferber-metoden.. det virker kanskje som hun er en liten mammadalt ja! på dagen når pappan holder henne og hun sutrer litt, er det nok at jeg snakker til henne, så er hun i strålende humør igjen! her er det også han som tar kveldsstellet, og jeg som legger. snufs, savner da jeg la henne våken i senga og hun sovnet etter noen minutter:/ kan det være noe med at hun har begynt å få grøt kanskje? det virker ikke som hun har vondt i magen heller, for hun sovner igjen tvert hun får puppen i munnen..
guita Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Våkner like etter å ha sovna, ja, var akkurat sånn vi hadde det er stund her også! Jeg løste det etterhvert med smokk, da fikk hun noe å sutte på og sovna som regel igjen. Du får satse på at den oppvåkninga går over, det gjorde den i hvert fall her etter et par uker. Nå sover hun i mange timer før hun våkner igjen. Litt slitsomt for deg å være den som insisterer med henne på legging, men dere har jo funnet litt arbeidsfordelig så da er det kanskje ok? Når hun er trøtt nok kan du jo forsøke å synge/stryke til hun sovner også. Da vet hun i hvert fall at du er der
LisaColli Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2007 hun tar ikke smokk:/ hehe.. det er litt slitsomt at det er jeg som må styre hele kvelden ja, pappan prøver jo noen ganger, men når det ikke går har jeg jo ikke så mye valg! har prøvd å stryke henne, men da blir hun enda sintere! fekter med armene og hviner skikkelig til, hehe:P jeg får bare prøve meg litt fram, en gang må det gå over
guita Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 hmm, nei. Du får bare prøve å insistere litt med smokken, jenta mi tok den heller ikke før da. Og hvis hun er sint, nei, da funker det nok ikke med sang Siste rådet jeg kan komme på er rett og slett og bære henne til hun sovner, som et alternativ til amminga. Knyt henne på deg i et sjal eller mei tai - de er gode - og bruk tida til å rydde litt i huset. Er hun trøtt da så sovner hun etterhvert Lykke til, føler med deg!
LisaColli Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2007 ja det kan jo prøves. har nettopp kjøpt meg mei tai faktisk, og er strålende fornøyd:) takk for råd og medfølelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå