Gå til innhold

Den rare kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer sånn på hva som skjer med kroppen om dagen. De siste to-tre månedene har syklusen plutselig blitt to dager kortere, er nå nede i 26 dager. Samtidig har antall spottedager økt fra 3-4 til 6-7... Og dessuten har jeg fått så infernalsk mye vondt i den ene eggstokken i dagene før eggløsning. Og der er jeg nå. Er på dag 8 i syklusen, og kjenner det røsker og river i eggstokken. Ikke på sitt verste, men det kjennes godt ja. Dessuten litt EL-slim. Hvis kroppen følger "oppskriften" fra foregående måneder så vil jeg ha vondt og slim i noen dager til.

Lurer også på om det er slik at EL inntreffer dagen etter siste dag med EL-slim? Eller rett og slett på den siste dagen med EL-slim?

Dette med 26-dagers syklus og mye vondt i eggstokken minner litt om hvordan jeg har hatt det i perioder for noen år tilbake også, men da har jeg ikke vært prøver, og langt mindre fokusert. Har vært hos gyn flere ganger opp gjennom åra, uten å ha fått noe særlig til svar.

Noen som har noen ide om hva dette kan skyldes?? Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig kjent ut jenkas69. Det røsker og river her også. Tror vi er på akkurat samme dag i syklusen du og jeg. Her er også el-slimet igang så det er nok rett før el. Jeg har pleid å få positiv el-test etter 2 dager med el-slim. De siste pp-ene har jeg ikke brukt el-tester, men temper istedet. Bommet på el forrige pp fordi jeg var vant til at el var på dag 12 eller 13. Nå tror jeg el kommer på dag 10 eller 11 pga mine tegn. Ikke helt til å bli klok på her.

Når det gjelder smertene er det mange som har smerter før, under eller etter el. Selv så har jeg disse smertene i alle disse fasene. Men det er mest på høyre side. Lurer på om det er der det modnes mest egg jeg. Jeg var til gyn en gang det var rett før el og da var det et flott egg som lå klar på høyre side. Det kjente jeg veldig godt for å si det sånn.

Du får ha lykke til med el denne gangen. Regner med at vi har ikm rundt samme tid. Vi får nok følge av både Beth og Skifer som har ikm samtidig med oss.

Satser på at vi går for gull alle sammen.

Skrevet

Heisann Martine!

Så spennende, denne gangen bommer du ikke! Bedre å sette i gang litt tidlig i syklusen, for ikke å komme for sent til EL når vi vet vi har tidlig EL.

Jeg har mest vondt på venstre side, så det er vel der det modnes flest egg hos meg.

Jeg er på ferie ved IKM, som er ca 4. juli tror jeg, da jeg har litt lang periode fra EL til IKM. Spottingen derimot, som starter en uke før, pleier å være et tegn på at forhåpningene ikke skal skrus i været. Dersom spottingen uteblir så tar jeg det som et gravidsymptom:)

Du får ha masse lykke til du også! Dette blir en spennende sommer. Hvis vi lykkes nå blir det baby i mars - fin tid det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...