Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 jeg jobber 100% stilling i en butikk,(en skriver timelister.) å har gjort det i ca 4 år. i kontrakten min står det at jeg har 1 mnd oppsigelses tid. jeg har søkt skole til høsten, og hvis jeg kommer inn sier jeg opp jobben.jeg får vite om jeg har kommet inn på skolen den 20 juli. en kollega som jeg har snakket med sa at jeg må si opp innen 1 juli,og jobbe til 1 august, og hvis jeg sier opp i midten av juli må jeg jobbe til 1 september pga at lønningsdatoen er den 1 hver måned.jeg synes det høres litt rart ut,siden det står 1 mnd i kontrakten min, og ikke noe mer. da må jeg jo faktisk si opp FØR jeg får vite om jeg kommer inn eller ikke, og gjør jeg ikke det, står jeg jo uten jobb den 1 august. noen som vet om dette stemmer ?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 men om du snakker med sjefen så kommer dere sikkert fram til en løsning som passer bedre. er ikke så mange som er super sære på sånne ting
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 jeg sjønner at de som får fast lønn må gjøre det sånn, men jeg skriver jo timer, så om jeg slutter den 20 får jeg bare lønn til den 20 selv om lønningsdatoen er den 1. sjefen min kommer nok kansje til å slå seg vrang er jeg redd for, så vil helst ikke ta det opp med han før jeg VET om jeg er kommet inn....
___ Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Det har ingenting med lønninger å gjøre. Regelverket sier at oppsigelsestider bestandig begynner å løpe den 1 i en mnd.Hvis du leverer oppsigelse 20. juli begynner ikke oppsigelsestiden å løpe før 1. august. Det beste er nok å snakke med sjefen. Da kommer dere sikkert frem til en ordning.
JeppePåBjerget Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Det er akkurat som om du får sparken.... Får du sparken 2januar begynner oppsigelsestiden din 1 Februar... Hyggelig om du er gla' i jobben... 1møte å ordne dette på er å søke permisjon uten lønn.... For så å si opp under permisjonen... Litt sleipt, men det er mulig
It's all about me Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Det har ingenting med lønneingsdatoen å si. Det er en regel som gjelder for alle i arbeidslivet for at arbeidsgiver skal ha en mulighet til å fylle stillingen din innen du slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå