Gå til innhold

Har man rett til innsyn i overgrepssaker?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nesten legge det ut her, for å være anonym og samtidig satse på å kunne få noen vettuge svar..

Et annet familiemedlm. og meg selv ble seksuellt misbrukt over en lengre periode i barndommen, det ble sak, og personen bak ble dømt for dette. Har i den siste tiden hatt en del ''drømmer'' om dette , og husker ting bare i bruddstykker.. Er det mulig å få fatt i noe form for dokument hvor alt som ble sagt i saken står?... Så jeg selv kan lese hva som skjedde den gangen?...

Tusen takk for evnt. svar...

Og udregelige svar/kommentarer syns jeg folk kan holde seg for gode for akkurat nå, vær så snill..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har, du må spørre advokaten din.

Hvis du får tilgang på dokumentene vil de likevel ikke gi deg svar på dine opplevelser av det som skjedde. Det er lurt å bearbeide det som skjedde og etter min mening gjør du det best hos en psykolog. Da vil du også få hjelp til å sortere minnene og følelsene du har knyttet til disse. Det er ikke alltid så lurt å bare ha en rekke faktaopplysninger (f.eks å lese saksdokumenter eller huske konkrete hendelser) hvis du ikke samtidig jobber med følelsene dine.

Skrevet

Hei, vil nok tro at med advokat hjelp skulle man kunne få tak i disse papirene så lenge det er deg det dreier seg om her også.

Prøv å ring politiet å hør, uansett kan advokat gjøre underverker der.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...