Dunna venter jente i nov 2011 Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Min sønn drikker kald mmerstatning og får pupp 1 gang i døgnet nå. Har lyst å gi han vanlig melk med d vitamin i.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Hvorfor har du så lyst til det?
Fikk maibaby06 Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 tror det er fordi det er en viss risiko for små blødninger i magen av det. Dessuten vil melk hindre jernopptak for de små, og det trenger de jo.
Dunna venter jente i nov 2011 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2007 Jo for det er enklere,slipper å blande ut pulver og vann. vet du forskjellen på mme og vanlig melk?
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 proteiner i søt kumelk er vanskelige for de små og ikke fullt så modne tarmene å spalte og kan visst føre til blødninger og slikt. Menneskemagen er jo egentlig ikke laget for å fordøye kumelkprotein. Det er visst litt lettere å fordøye proteinene i sure melkeprodukter og derfor kan de få det litt tidligere. Mange barn drikker seg mette på melk også noe som fører til at de ikke får i seg nok jernholdig kost.
Dunna venter jente i nov 2011 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2007 Ja da er det jo veldig viktig å ikke gi det. Blødning i magen vil vi ikke ha. Jeg har hørt det med jernopptaket,men gjelder det ikke med mme da?
Dunna venter jente i nov 2011 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2007 Takk meg og lille vampyr :)svaret jeg trengte. -Nå er det bare å amme til han biter av vorta.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 De tåler det bedre etterhvert:) så det med blødningene er vel en risiko fordi det er så vanskelig å fordøye for de regner jeg med:) Vi drikker bare søtmelk i kaffen selv, så vår lille skal få kulturmelk i stedet når han slutter med morsmelk:) Drikker aldri søtmelk i glass, uff, he he (er så kvalmende syns jeg).
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 gjelder dette all mat med kumelk i også, eller bare ren melk? kan hun liksom smake på litt is, eller vil dette også være "farlig"? hva med brunost og gulost og smør også sånne ting som inneholder melk da? må bare spørre jeg, begynte å lure på det....
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 de sier at melk som er i mat tåler de også litt tidligere. Om det er kokt f.eks. er det visst enklere for magen å fordøye igjen. Is vet jeg ikke helt om jeg hadde gitt de små uansett jeg da (men jeg mener frukt er mer enn godt nok om han trenger nooe søtt). Men det er jo en helt annen sak, he he:)
snartmammapåny Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 mme er jo mye mer næring i enn vanlig kartong melk da. OG i den som er ekstra vitamin D så er det jo veldig lite fett (er vel i ekstra lett melk det). Og når barn får vanlig kartong melk så bør det vel iallefall være H-melk så de får en feit og god melk å vokse på.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Jeg TROR at de kan begynne å få youghurt og bruk av melk i mat fra 10 mnds alder..
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 De bør ikke få ku melk før de er 1 år fordi det kan skade tarmene. De kan begynne å blø. De kan også få varige men som feks. allergier. Ville ventet litt jeg altså. Det er jo ikke så mye arbeid å blande puler å vann. Og tiden kommer til å gå fort fram til august;)
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 jeg pleier ikke å gi henne is altså, men har skjedd at hun hun bare har fått stikke tungen borti.. hun skal ha ALT vi spiser... bare lurte om man skulle styre unna alt osm det var melk i, for da er det jo ganske mye. yoghurt kan de jo få fra 10mnd da.... hmm.. mye man skal passe på altså...
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Mente ikke å lage sukkerdebatt nå, da:) he he:) Min lille gutt blei veldig dårlig i magen av melkprodukter, så nå passer jeg litt på en stund til på ham. Men du ser jo om hun tåler det! Og så sier det at syrnede produkter og andre bearbeidede melkeprodukter går bra fra hvertfall 10 mnd (noen sier jo før). Vår gutt blei veldig løs i magen av det, lukta fælt og blei helt rennende avføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå