Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 ser at mange sliter med dette,har ikke telling på hvor mange innlegg der jeg har sett hvor dette dukker opp...er det vanlig å lekke fostervann...og hvordan hvet man at det er fostervann,og ikke bare masse utflod...??
Trendy mams Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Når barnet synker ned i bekkenet før fødsel på mange fungerer hodet som en liten propp. Derfor er det vanlig at en kan lekke litt å litt. Ta derfor på dere et stort bind , blir dette vått og tungt samt lukter litt søtt er det fostervannet :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Lurer på det samme... Kan ikke skjønne at det er så vanlig. Jeg lakk fostervann i et av mine svangerskap, måtte faktisk avbryte pga det i uke 22, alt vannet var borte og barnet ville nok ikke overlevd. Men fikk da beskjed på sykehuset om at det å lekke fostervann var veldig sjeldent, ca 1 prosent sjanse... Så dette måtte jeg ikke tenke på ved ny graviditet. Var det bare noe de sa for å berolige meg, kanskje...? Begynner å bli usikker.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 en skal ikke lekke fostervann. De setter igang fødsel etter et par døgn fra det begynner å lekke, hvis ikke riene tar seg opp av seg selv. Tror ikke det er veldig vanlig med fostervannlekasje, men det er mange som er usikkre om de lekker, en blir jo ganske svett imellom bena siste ukene, kan få urinlekasje og utfloden blir også tynnere.
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Det er vel heller det at mange lurer på om de lekker eller ikke. Og det er jo en del som lekker på slutten, rett før fødselen begynner.
JoLo Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Ringte til føden senest i går for å høre om det samme.. De sa at det er vanlig å få veldig tynn utflod på slutten, så derfor er det mange som er usikre på om vannet har gått. For å sjekke, tar man et bind på og går rundt med det ca en time, hvis det er vått og tungt, så er vannet gått. Man kan som regel ofte merke en ekstra "strøm" hvis man har ligget litt, og så reiser seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå